A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy várhatóan a terveknek megfelelően, 2,3 milliárd forint veszteséggel zárja a vállalat az évet, jövőre már 250 millió forint körüli nyereséget remélnek. Elismerte, hogy az idei, mintegy 4 milliárd forint üzemi veszteség 1-1,5 milliárd forinttal magasabb a tervezettnél, ám hozzátette, hogy ezt a pénzügyi műveletek eredménye kompenzálja.
A dollár/euró árfolyam és a kerozin ára a terveknek megfelelően javult, ám nem várt, mintegy 800 millió forint többletköltséget okozott a légi irányítási illetékek emelkedése - mondta. Ugyancsak a költségeket növelte a Malév Expressz, a légitársaság 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalat üzembe állítása. Váradi József szavai szerint a bevezetés mintegy 400 millió forinttal terhelte a vállalatot, de a következő félévben tevékenységétől ugyanennyi nyereséget várnak.
A legfontosabb a vállalat szempontjából, hogy az idén a kedvezőtlen nemzetközi helyzet ellenére megfordult a Malév gazdálkodási trendje, amely évről évre egyre nagyobb veszteséget produkált - mondta Váradi József. Szavai szerint az üzemi eredmény a tavalyihoz képest 8 milliárd forinttal javul és a pozitív változás jövőre is fennmarad.
A vállalat eredményét a következő 2 évben azonban a flottaváltás mintegy 6 milliárd forintos költsége csökkenti. A társaság 2003-ban 6 új Boeing gépet lízingel és két Bombardiert vásárol. - Az egyszeri kiadások ellentételezéseként a korszerű flotta évente mintegy 7 milliárd forinttal mérsékli a kiadásokat - tette hozzá.
A 2003. év különösen fontos lesz a Malév életében - szögezte le Váradi József. Utalt a jövőre várhatóan elinduló privatizációra, az első negyedévben remélhető szövetségi csatlakozásra és arra, hogy hosszú idő óta az első veszteség nélküli évet zárhatják.
Malév: a körülményekhez képest elfogadható év
A nemzetközi légiközlekedés életében 2002 ugyan mélypont volt, a Malév azonban a kedvezőtlen külső körülmények között is helytállt, sőt javított eredményein - mondta Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója.