Gönci szerint az alaptevékenységhez tartozó karbantartás, földi kiszolgálás és cargo üzletág kiszervezése a közeljövőben megtörténik. A nem a "core business" részét képező üzemanyag-üzletág kiszervezésére többek között azért volt szükség, mert a menedzsment az ezáltal befolyó bevételből kívánja áthidalni az idei és jövő évi likviditási gondokat. Idén 5 milliárd forint készpénz hiányzik a Malév kasszájából.
A flotta egységesítése, illetve a hitelállomány csökkentése céljából napirenden van négy CRJ 200-as és két Boeing 767-es értékesítése. Gönci elmondta: reményeik szerint mindezek után marad annyi pénzük, hogy abból két-három Fokkert vásárolhatnak vagy lízingelhetnek. Az eladással megszabadítják a céget 13 milliárd forintnyi államilag garantált hiteltől, így annak hitelállományát 18,5 milliárd forintra csökkentik. Éves szinten egymilliárd forintos üzemi-eredmény javulást érhet el a társaság azáltal, hogy négy helyett csak háromfajta gépet üzemeltet.
A cég két éven belül dolgozói létszámát 15-20 százalékkal kívánja csökkenteni, tehát 600 munkavállalótól válnának meg. A Oneworld-csatlakozást Gönci egy kölcsönösen előnyős üzleti lehetőségnek nevezte, a tárgyalások a szövetséggel felgyorsultak, derül ki a Napi Gazdaság interjújából.
Malév-tervek: leépítés, kiszervezés, egységes flotta
A magyar nemzeti légitársaság a jövőben egységesíteni kívánja flottáját, újabb üzletágak kiszervezésére készül és dolgozóinak mintegy ötödétől megválna, mondta el Gönci János, a légitársaság vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak adott interjújában.