Mind a Ryanair, mind a BA elismerte a tárgyalás tényét, utóbbi hozzátette: még nem jutottak dűlőre egymással. A diszkont cég szerint több üzemeltetővel is tárgyalnak, és valamelyik magyarországi repülőtérrel biztosan megállapodnak. Ferihegy esetében gondot jelentene azonban, hogy a szeptember elején átadott 1-es terminálra már nem férne be az ír társaság, így vélhetően a 2B-re kényszerülne.
A sármelléki légikikötőt működtető FlyBalaton Kft. a Világgazdaságnak már korábban elismerte, hogy egyeztetéseket folytatnak a céggel. A többi vidéki repülőtér közül elsősorban a debreceni és a pécsi jöhetne szóba. Utóbbi esetében az önkormányzat a napokban szavazta meg az új utasterminál kivitelezését. A cívisvárosnál már korszerűek a feltételek, és a tágabb vonzáskörzetben élők közül sokan Debrecent választanák Budapest helyett.
A Ryanair egyre nagyobb erővel terjeszkedne térségünkben: október elejétől Pozsonyból indít járatot Londonba, Milánóba és Frankfurtba. Előzőleg a csehországi Brnóban, továbbá öt lengyel városban is megjelent, emellett Ljubljanába, Máltára és Tallinba is betörne, a szlovák főváros pedig bázisrepülőtérré is kinőheti magát.
A közép-kelet-európai piacon elsősorban a több bázisrepülőteret fenntartó SkyEurope-pal, a Wizz Airrel és a brit EasyJettel kell megküzdenie, írja a Világgazdaság.
Már Feriheggyel is tárgyal a legnagyobb európai fapados
A Világgazdaság értesülései szerint a Ryanair már több magyarországi repülőtér üzemeltetőjével, így a Budapest Airporttal (BA) is tárgyal, valamint a sármelléki, pécsi és debreceni megjelenés is elképzelhető.