2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedőlánca, a Tesco újabban - immár hivatalosan - a legolcsóbb is, derül ki brit bankárok kutatásából. Ezzel a vállalat - bár mindössze 0,2 százalékkal - először előzte meg legnagyobb brit riválisát, az Asdát.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Az összehasonlító tanulmányt 2001 decembere óta havonta készíti a Goldman Sachs. Az aktuális változatban a Tesco a tartós- és frissételek terén versenyképesebbnek bizonyult riválisánál, az italok tekintetében azonban az Asda volt a jobb - írja a The Times.

Jelenleg mindkét cég a jövő havi árcsökkentésre készül. A társaságok idén eddig több mint 200 millió fontot fektettek árcsökkentésbe, s szakértők szerint a következő hónapban is sor kerül majd rá. A Goldman Sachs elemzője szerint az Asda - nagyarányú belső újraszervezési programja miatt - "szem elől tévesztette a labdát az árcsökkentő játékban", amit a Tesco azonnal ki tudott használni.

A Tesco korábban a brit reklámetikai hatósághoz (Advertising Standards Authority, ASA) fordult az Asda nyomtatott sajtóban és tv-reklámokban megjelent hirdetései miatt. A reklámokban az áruház "Nagy-Britannia hivatalosan legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel illette magát, amit a Tesco igencsak nehezményezett.

Az ügy kivizsgálása után az ASA helyt adott a panasznak és az állítás mellőzésére kötelezte az Asdát. A lánc nem értett egyet a döntéssel, s a The Grocer nevű iparági magazin felmérésére hivatkozott, melyben 8 kereskedő 33 termékét hasonlították össze egy éven keresztül. A versenyben 2004 júniusában hetedszer hirdették győztesnek az Asdát.

A Tesco érvelése szerint a magazin vizsgálata nem terjedt ki elég termékre, s nem elég reprezentatív, mivel nem vonta be az olcsó élelmiszerláncokat. Ezért a reklámokban használt "hivatalos" kifejezés sem helyén való.

Annak ellenére, hogy a jelzők mellőzésére kötelezték Nagy-Britannia második legnagyobb láncát, a 2005-ös évben is ők kerültek ki győztesen a The Grocer felméréséből - írta korábban az mfor.hu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!