[ajanlo=474][igazitas=left/]Az összehasonlító tanulmányt 2001 decembere óta havonta készíti a Goldman Sachs. Az aktuális változatban a Tesco a tartós- és frissételek terén versenyképesebbnek bizonyult riválisánál, az italok tekintetében azonban az Asda volt a jobb - írja a The Times.
Jelenleg mindkét cég a jövő havi árcsökkentésre készül. A társaságok idén eddig több mint 200 millió fontot fektettek árcsökkentésbe, s szakértők szerint a következő hónapban is sor kerül majd rá. A Goldman Sachs elemzője szerint az Asda - nagyarányú belső újraszervezési programja miatt - "szem elől tévesztette a labdát az árcsökkentő játékban", amit a Tesco azonnal ki tudott használni.
A Tesco korábban a brit reklámetikai hatósághoz (Advertising Standards Authority, ASA) fordult az Asda nyomtatott sajtóban és tv-reklámokban megjelent hirdetései miatt. A reklámokban az áruház "Nagy-Britannia hivatalosan legolcsóbb szupermarkete" kifejezéssel illette magát, amit a Tesco igencsak nehezményezett.
Az ügy kivizsgálása után az ASA helyt adott a panasznak és az állítás mellőzésére kötelezte az Asdát. A lánc nem értett egyet a döntéssel, s a The Grocer nevű iparági magazin felmérésére hivatkozott, melyben 8 kereskedő 33 termékét hasonlították össze egy éven keresztül. A versenyben 2004 júniusában hetedszer hirdették győztesnek az Asdát.
A Tesco érvelése szerint a magazin vizsgálata nem terjedt ki elég termékre, s nem elég reprezentatív, mivel nem vonta be az olcsó élelmiszerláncokat. Ezért a reklámokban használt "hivatalos" kifejezés sem helyén való.
Annak ellenére, hogy a jelzők mellőzésére kötelezték Nagy-Britannia második legnagyobb láncát, a 2005-ös évben is ők kerültek ki győztesen a The Grocer felméréséből - írta korábban az mfor.hu.
Menedzsment Fórum
Már a Tesco a legolcsóbb Nagy-Britanniában
Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedőlánca, a Tesco újabban - immár hivatalosan - a legolcsóbb is, derül ki brit bankárok kutatásából. Ezzel a vállalat - bár mindössze 0,2 százalékkal - először előzte meg legnagyobb brit riválisát, az Asdát.