[ajanlo=1184][igazitas=right/]Átrendeződtek az utóbbi években az erőviszonyok a nyugat-európai élelmiszer-kiskereskedelemben. Korábban elképzelhetetlennek számító együttműködések születnek magas presztizsű élelmiszeripari termékeket gyártók és diszkontláncok között. Az Aldi a napokban írt alá szerződést a Ferreroval, míg korábban a svájci Lindt kötött megállapodást a Plus diszkontlánccal.
Hasonló úton jár a Nivea krémcsaládot gyártó Beiersdorf is, amelynek 18 terméke kapható a Lidl keménydiszkontlánc boltjaiban. A társaság azzal érvelt, a Lidl tartja magát az általuk megszabott árakhoz, így nem fenyeget márkahígulási veszély.
A folyamat mögött az egyre élesedő élelmiszeripari verseny, illetve a diszkontláncok terjeszkedése áll. A diszkonthálózatok Nyugat-Európán belül különösen Németországban erősödnek: a kiskereskedelmi piac negyven százalékát uralják.
Magyarországon is tovább folytatják a hálózatbővítést a diszkontláncok, jelentette ki Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Így nálunk is a gyártók érdeke, hogy minél több szerződést kössenek az áruházakkal, olvasható a Világgazdaságban.
Menedzsment Fórum