2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új értékesítési csatornákkal próbálkoznak a márkás terméket gyártók. A korábban megvetett diszkontláncok egyre kívánatosabb partnerré válnak számukra. A háttérben az éles piaci verseny húzódik, írja a Világgazdaság.

[ajanlo=1184][igazitas=right/]Átrendeződtek az utóbbi években az erőviszonyok a nyugat-európai élelmiszer-kiskereskedelemben. Korábban elképzelhetetlennek számító együttműködések születnek magas presztizsű élelmiszeripari termékeket gyártók és diszkontláncok között. Az Aldi a napokban írt alá szerződést a Ferreroval, míg korábban a svájci Lindt kötött megállapodást a Plus diszkontlánccal.

Hasonló úton jár a Nivea krémcsaládot gyártó Beiersdorf is, amelynek 18 terméke kapható a Lidl keménydiszkontlánc boltjaiban. A társaság azzal érvelt, a Lidl tartja magát az általuk megszabott árakhoz, így nem fenyeget márkahígulási veszély.

A folyamat mögött az egyre élesedő élelmiszeripari verseny, illetve a diszkontláncok terjeszkedése áll. A diszkonthálózatok Nyugat-Európán belül különösen Németországban erősödnek: a kiskereskedelmi piac negyven százalékát uralják.

Magyarországon is tovább folytatják a hálózatbővítést a diszkontláncok, jelentette ki Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Így nálunk is a gyártók érdeke, hogy minél több szerződést kössenek az áruházakkal, olvasható a Világgazdaságban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!