3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Működési engedélyt nyert és webcímet vásárolt a Google a második legnagyobbnak számító kínai piacon. A terjeszkedés új távlatokat nyit a Yahooval folytatott harcban.

A főleg online kereséssel és hirdetéssel foglalkozó amerikai szolgáltató cég embereket toboroz Kínában idén nyíló irodájába - közli meg nem nevezett - a céghez közel álló - forrásokra hivatkozva a Reuters.

Mint ahogy lapunk ugyancsak a Reuters nyomán korábban megírta, a Google már bejelentette, hogy elkezdődött a tesztelése annak az új szolgáltatásnak, melynek segítségével többek között helyi éttermekre, mozikra, üzletekre vagy éppen cégekre lehet rákeresni mobiltelefonon és más mobil-telekommunikációs eszközön keresztül.

A Google lokális mobil-kereső szolgáltatása április 12-től érhető el az Egyesült Államokban és Kanadában. Az élesedő versenyben a Yahoo Inc. októberben rukkolt ki egy hasonló megoldással, ami nemcsak az országos, de a helyi keresésre is alkalmas.

A Google Local lehetővé teszi a használók számára, hogy egyszerre 10 találatos helyi listát lásson. A szolgáltatás egy térképen tünteti fel az üzletek elhelyezkedését, feltünteti továbbá a pontos címet, elérhetőséget, valamint a javasolt megközelítési útvonalat.

Kínában hivatalos adatok szerint 94 millióan használják az internetet, de ez a szám az év végéig várhatóan 134 millióra fog emelkedni. A Google szóvivője elmondta, a cég érdeklődik Kína iránt és szeretne minél többet megtudni erről a piacról. Hozzátette: valóban kaptak engedélyt egy iroda megnyitásához, de jelenleg még nincsenek kínai munkatársaik.

A Google honlapján egyébként két állás van meghirdetve a Kínával foglalkozó részben, egy marketing-kommunikáció menedzseri és egy marketingigazgatói.

A sanghaji iResearch felmérése szerint a kínai keresőpiac 2003-hoz képest mért 81 százalékos növekedés után ma 150 millió dollárt ér, s a verseny egyre kiélezettebb. A piacvezető, 36,3 százalékos részesedéssel bíró Baidut követi a Yahoo 22,7 és a Google 21,3 százalékkal. Múlthéten egy másik befolyásos helyi szereplő, a Sina Corporation is bejelentette, hogy kifejlesztett egy keresőprogramot, amit még ebben a negyedévben terveznek beindítani. A riválisok között jelen van még a Sohu.com, illetve a Microsoft MSN hálózata által üzemeltetett kereső is.

Noha a Google nincs fizikailag jelen az országban, így is egyre népszerűbb a lakosság körében. A cég szóvivője elmondta, nemrég szereztek egy kínai weboldalt (www.google.com.cn), de jelenleg még nem üzemel; a címre látogatókat a Google főoldalának kínai nyelvű változatára irányítják át.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!