A főleg online kereséssel és hirdetéssel foglalkozó amerikai szolgáltató cég embereket toboroz Kínában idén nyíló irodájába - közli meg nem nevezett - a céghez közel álló - forrásokra hivatkozva a Reuters.
Mint ahogy lapunk ugyancsak a Reuters nyomán korábban megírta, a Google már bejelentette, hogy elkezdődött a tesztelése annak az új szolgáltatásnak, melynek segítségével többek között helyi éttermekre, mozikra, üzletekre vagy éppen cégekre lehet rákeresni mobiltelefonon és más mobil-telekommunikációs eszközön keresztül.
A Google lokális mobil-kereső szolgáltatása április 12-től érhető el az Egyesült Államokban és Kanadában. Az élesedő versenyben a Yahoo Inc. októberben rukkolt ki egy hasonló megoldással, ami nemcsak az országos, de a helyi keresésre is alkalmas.
A Google Local lehetővé teszi a használók számára, hogy egyszerre 10 találatos helyi listát lásson. A szolgáltatás egy térképen tünteti fel az üzletek elhelyezkedését, feltünteti továbbá a pontos címet, elérhetőséget, valamint a javasolt megközelítési útvonalat.
Kínában hivatalos adatok szerint 94 millióan használják az internetet, de ez a szám az év végéig várhatóan 134 millióra fog emelkedni. A Google szóvivője elmondta, a cég érdeklődik Kína iránt és szeretne minél többet megtudni erről a piacról. Hozzátette: valóban kaptak engedélyt egy iroda megnyitásához, de jelenleg még nincsenek kínai munkatársaik.
A Google honlapján egyébként két állás van meghirdetve a Kínával foglalkozó részben, egy marketing-kommunikáció menedzseri és egy marketingigazgatói.
A sanghaji iResearch felmérése szerint a kínai keresőpiac 2003-hoz képest mért 81 százalékos növekedés után ma 150 millió dollárt ér, s a verseny egyre kiélezettebb. A piacvezető, 36,3 százalékos részesedéssel bíró Baidut követi a Yahoo 22,7 és a Google 21,3 százalékkal. Múlthéten egy másik befolyásos helyi szereplő, a Sina Corporation is bejelentette, hogy kifejlesztett egy keresőprogramot, amit még ebben a negyedévben terveznek beindítani. A riválisok között jelen van még a Sohu.com, illetve a Microsoft MSN hálózata által üzemeltetett kereső is.
Noha a Google nincs fizikailag jelen az országban, így is egyre népszerűbb a lakosság körében. A cég szóvivője elmondta, nemrég szereztek egy kínai weboldalt (www.google.com.cn), de jelenleg még nem üzemel; a címre látogatókat a Google főoldalának kínai nyelvű változatára irányítják át.
Menedzsment Fórum
Már a kínai piacért harcol a Google és a Yahoo
Működési engedélyt nyert és webcímet vásárolt a Google a második legnagyobbnak számító kínai piacon. A terjeszkedés új távlatokat nyit a Yahooval folytatott harcban.