2p

Míg korábban a jelentősebb árbevételt produkáló hazai cégek ajándékozták meg egymást karácsonykor, addig ma már a kkv szektorba tartozó vállalatok körében is terjed az üzleti partnerek megajándékozása, írja a Világgazdaság.

A hazai piacon kezdenek megjelenni a kisebb cégek is, melyek már nem elsősorban katalógusban kínálják termékeiket, hanem képesek a megrendelő egyedi elvárásainak megfelelő különleges igényeket is kielégíteni. Míg a katalógusból szállító reklámajándék-gyártó és -forgalmazó cégek gyakorlatilag azonnal képesek az aktuális megrendeléseket teljesíteni, addig az egyedi igényekre specializálódott vállalkozásoknak legkésőbb nyár elején tudniuk kell, mekkora és milyen megrendelési állománnyal számolhatnak az év végén.

Terjed az a gyakorlat, hogy az ajándékozó vállalatok előnyben részesítik az egyedi, személyre szabott ajándékokat, mivel azonban ehhez a megrendelést jó esetben fél évvel korábban le kell adni, így az azonnal szállítani tudó reklámajándék-forgalmazók még sokáig élvezni fogják helyzeti előnyüket a piacon.

A Promo Direct legfrissebb felmérése szerint az üzleti partnereiket megajándékozó cégek mintegy fele általában félmillió forintot költ erre a célra éves költségvetéséből. Idén négy olyan megrendelő akadt, aki 10 millió forintot fordított a karácsonyi figyelmességre. A cégek harmada irodaszereket rendelt, másik harmaduk italokkal kedveskedett partnereinek, derül ki a Világgazdaság cikkéből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!