3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Míg egyes európai államokban szigorú törvényi szabályozás érvényesül a gyerekreklámok esetében, addig a magyar szakemberek úgy vélik: itthon működik az önszabályozás.

Míg egyes európai államokban szigorú törvényi szabályozás érvényesül a gyerekreklámok esetében -- Norvégia márciusban készül erre --, addig a magyar szakemberek úgy vélik: itthon működik az önszabályozás. Törvényi keretek közt egyébként is nehezen lehetne szabályozni az erkölcsi, etikai normákat, mert olyan merev szabályozás keletkezne, amit képtelenség lenne a gyakorlatban követni.

Norvégia márciusban kívánja bevezetni a 12 éven aluli gyermekeknek szóló reklámok tilalmát, s más európai államokban is fellelhető a hasonló törvényi szabályozás. A tét önmagában nem nagy: Magyarországon tavaly összesen 408 millió forintot költöttek el a játékszektorban hirdetésre (tarifaáron, a valós forgalom ennél körülbelül egyharmaddal kisebb).

Görögországban a játékok televíziós reklámozása tilos, a svéd reklámtörvény értelmében pedig -- amely Európában a legszigorúbbnak tekinthető -- 12 év alatti gyerekek számára nem lehet az elektronikus médiában reklámozni. Az unió soros elnökségét betöltő skandináv ország mindenképpen rá kívánja irányítani erre a kérdésre a figyelmet.

Mint világszerte, úgy Magyarországon is időről időre napirendre kerül a gyermekekkel kapcsolatos reklámok szabályozása -- mondta lapunknak Egri Gábor. A Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének főtitkára azonban úgy látja: itthon a reklámtörvény, valamint a jól működő szakmai önszabályozás megfelelő keretet ad a problémák megoldására. A hazai kommunikációs szakemberek tisztában vannak e különleges célcsoport jellemzőivel, amelyeket a kampányok során maximálisan figyelembe vesznek -- vélekedett a főtitkár.

Meggyőződésem, hogy Magyarországon érvényesül az önszabályozás a gyermekeknek szóló reklámokban, mert a szakma felismerte, hogy ez számára is érdek -- fejtette ki Merényi Éva, a Lowe Lintas GGK reklámügynökség ügyvezető igazgatója. Szerinte meg kellene határozni, hogy mi minősül "gyerekreklámnak": a számukra gyártott termékek reklámozása, vagy az őket szerepeltető hirdetések, függetlenül attól, hogy ők alkotják-e a célcsoportot. Önmagában egyik sem elítélendő -- hangsúlyozta. A probléma legfeljebb a reklámozás "hogyanja" lehet, ami nem törvényi, hanem önszabályozás kérdése. Ami jogszabállyal megoldható, azt a reklámtörvény tartalmazza -- mondta az ügyvezető igazgató.

Az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára is úgy látja, hogy az itthoni jogi szabályozás elegendő. Nem lenne célszerű olyan módosítás, ami eleve tiltaná gyerekek szereplését a reklámokban -- mondta Fazekas Ildikó. Jól működik az előzetes "szűrés", a Magyar Reklámszövetség vagy az Önszabályozó Reklám Testület szakértői bizottságától a reklám megjelenése előtt gyakran véleményt kérnek az ügynökségek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!