Az internetes portálok újabban interaktív tévés szolgáltatásokkal szippantják el a nézőket hagyományos tévés médiumoktól. A konkurenciával nehezen kelnek versenyre a tradícionális újságok, rádiók valamint tévék, és lemaradásukat fokozza, hogy a reklámozók követik a felhasználókat.
[ajanlo=221][igazitas=left/]Az elmúlt hetekben az Amerika Online merőben új szolgáltatást kínál internetes oldalain. A szörfözők a belépésnél eldönthetik, hogy a hagyományos - képekkel és linkekkel - szórakoztató weboldalra lépnek, vagy pedig a videós élvezeteket kínáló változatra kattintanak.
Az internetes videózás merőben új szórakoztatási funkciót jelent, mivel itt a felhasználók kialakíthatják saját, személyre szabott internetes TV-jüket, ahol kedvükre nézegethetik a tévés és mozi előzeteseket, a híreket, valamint a sport és szórakoztató programokat. Jonathan Miller, az Amerika Online vezérigazagtója szerint az alapötlet az volt, hogy végre a felhasználók kezébe kerüljön a döntés: mit és mikor akarnak megnézni.
A Microsoft MSN és a rivális Google, valamint a Yahoo szintén akcióba kezdett, és tevékenységük kísértetiesen hasonlít a tradícionális műsorszóróékra, azzal a különbséggel, hogy ők a világ legnagyobb interaktív archívumával dolgoznak. Csakúgy, mint a tévés műsorokat sugárzó adók, az UsaToday.com szerint a négy nagy internetes televíziós babérokra törő website is leginkább a reklámokból származó bevételekre apellál.
Ennek érdekében a Google, az MSN a Yahoo és az AOL mindent megtesznek, hogy netes felhasználóik egyre több időt töltsenek el weboldalaikon. Ezért van az, hogy folyamatosan új szolgáltatások (ingyenes e-mail, térképek, helyi keresők, valamint fotótárhelyek) indításával igyekeznek fenntartani a szörfösök érdeklődését.
Az online hirdetési piac robbanásszerű fejlődést mutat. A Forrester Research szerint a tavalyi 12 milliárd dolláros forgalom 2010-re felkúszhat 26 milliárd dollárra. Ennek oka főleg az, hogy ahogy az emberek (leginkább a fiatalok) lassan lecserélik a hagyományos nappali tévénézést az internetes tévézésre, a reklámozók pedig követik őket.
Menedzsment Fórum
Már a tévénézőket is átcsábítja az internet
Az internetes portálok újabban interaktív tévés szolgáltatásokkal szippantják el a nézőket hagyományos tévés médiumoktól. A konkurenciával nehezen kelnek versenyre a tradícionális újságok, rádiók valamint tévék, és lemaradásukat fokozza, hogy a reklámozók követik a felhasználókat.