2p

A fiatalok meglepően fontos célcsoportot jelentenek a kereskedelmi cégeknek. Nem csupán azért, mert befolyásolják a felnőttek, mint fogyasztók döntéseit, hanem mert többé-kevésbé rendszeres zsebpénzt is kapnak otthonról, számol be egy osztrák tanulmány.

Az Ausztriában élő, 1,7 millió 19 év alatti gyerek és fiatal havonta átlagosan 14 euró zsebpénzben részesül. Amennyiben a 15-18 évesek munkából származó jövedelmét is beszámítjuk, akkor összesen 863 millió euró vásárlóerővel rendelkezik ez a csoport. Ha csupán a zsebpénzt vesszük figyelembe, akkor ez az összeg 290 millió euróra rúg, derül ki a Markant tanácsadó intézet APA hírügynökség által közzétett, aktuális felméréséből.

Eszerint a gyerekek 56 százaléka rendszeresen kap zsebpénzt, s meglepő módon ezzel az eszközzel már az egészen kicsiket is jutalmazzák: az öt éven aluliaknak mintegy négy százaléka részesül heti vagy havi rendszerességgel ebben, a 6-9 éveseknek már egyharmada, a 10 -14 éveseknek pedig 72 százaléka mondhatja el ezt magáról. A 15-18 éveseknél - mivel egy részük már dolgozik - csökken ez az arány, "mindössze" kétharmaduknak jár a zsebpénz.

A cégek lehetőségeinek határtalanságát jelzi, hogy - a felmérés szerint - a négyéves gyerekek szín alapján választanak maguknak nadrágot, a nyolcévesek pedig már abban is befolyásolják szüleiket, hogy hova menjenek nyaralni vagy melyik étteremben vacsorázzanak este.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!