Az Ausztriában élő, 1,7 millió 19 év alatti gyerek és fiatal havonta átlagosan 14 euró zsebpénzben részesül. Amennyiben a 15-18 évesek munkából származó jövedelmét is beszámítjuk, akkor összesen 863 millió euró vásárlóerővel rendelkezik ez a csoport. Ha csupán a zsebpénzt vesszük figyelembe, akkor ez az összeg 290 millió euróra rúg, derül ki a Markant tanácsadó intézet APA hírügynökség által közzétett, aktuális felméréséből.
Eszerint a gyerekek 56 százaléka rendszeresen kap zsebpénzt, s meglepő módon ezzel az eszközzel már az egészen kicsiket is jutalmazzák: az öt éven aluliaknak mintegy négy százaléka részesül heti vagy havi rendszerességgel ebben, a 6-9 éveseknek már egyharmada, a 10 -14 éveseknek pedig 72 százaléka mondhatja el ezt magáról. A 15-18 éveseknél - mivel egy részük már dolgozik - csökken ez az arány, "mindössze" kétharmaduknak jár a zsebpénz.
A cégek lehetőségeinek határtalanságát jelzi, hogy - a felmérés szerint - a négyéves gyerekek szín alapján választanak maguknak nadrágot, a nyolcévesek pedig már abban is befolyásolják szüleiket, hogy hova menjenek nyaralni vagy melyik étteremben vacsorázzanak este.
Menedzsment Fórum
Már az óvodások zsebpénzére is hajtanak a cégek
A fiatalok meglepően fontos célcsoportot jelentenek a kereskedelmi cégeknek. Nem csupán azért, mert befolyásolják a felnőttek, mint fogyasztók döntéseit, hanem mert többé-kevésbé rendszeres zsebpénzt is kapnak otthonról, számol be egy osztrák tanulmány.