Már korábban beszámolt róla az mfor.hu, hogy a tervek szerint idén ősszel megnyitja kapuit a Köki Terminál, mely alapterületét tekintve Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontja lesz. Szerdán hivatalosan is bemutatták a félkész épületet, a leendő bérlők pedig mostantól átvehetik az üzlethelységek kulcsait, és elkezdhetik kialakítani a belső tereket.
Nem csak pláza, csomópont is
A Kőbánya-Kispest metrómegálló mellett épülő központ nem csak bevásárlásra, hanem szórakozásra is szolgál majd, mellette pedig új buszpályaudvar és metrómegálló is épül, valamint egy P+R parkolót is találhatnak majd az autósok - emelte ki a szerdai hivatalos bemutatón László Márton, a fejlesztő R-Co Zrt. igazgatója.
"Hitvallásunk szerint a siker elengedhetetlen feltétele, hogy a vásárlók szeressék a házat, ezért lesz többek között 1500 négyzetméteres játszóház, 1000 négyzetméteres konditerem, a tetőn pedig kalandpark, műfüves focipálya és futópálya" - emelte ki a beruházó képviselője. A beváráslóközponthoz tartozik majd egy 1900 férőhelyes parkoló is.
A Köki Terminálban összesen közel 60 ezer négyzetméternyi kereskedelmi terület és 7 ezer négyzetméternyi iroda lesz. "A bérbeadottság jelenleg már 80 százalék felett van, 500 négyzetméternél nagyobb szabad üzlethelységünk már nincs" - emelte ki László Márton. A beruházó igazgatója szerint az új központ várhatóan az ország egyik legnépszerűbb, leglátogatottabb plázája lesz majd a szeptemberi nyitás után. A szerdai eseményen ünnepélyesen adták át az első kulcsot Walitschek Csillának, a Libri ügyvezetőjének.
Újságírói kérdésre válaszolva László Márton elmondta: a beruházás összértéke 30-40 milliárd forint. Az irodák esetében 10-11 eurós havi bérleti díjjal számolhatnak a cégek négyzetméterenként, az üzlethelységek ennél jóval drágábbak. A kisebb bérlők esetében nem ritkák a háromszámjegyű négyzetméterárak, míg a nagyoknál 20 eurótól kezdődnek a díjak.
100 ezer köbméter beton, 20 ezer tonna acél
"Számunkra is rendkívüli feladat az építkezés, nem csak a volumen miatt" - emelte ki a szerdai eseményen Vermesi Sándor, a fővállalkozó Strabag igazgatója. A szakember hozzátette: az alapozással együtt már 100 ezer köbméter betont építettek be a Köki Terminálba, a felhasznált acél mennyisége pedig több mint 20 ezer tonna. "A neheze viszont még hátra van, az ilyen beruházásoknál mindig a befejező szakasz a legnehezebben szervezhető" - hangsúlyozta Vermesi.
A beruházók a sajtótájékoztatón kiemelték: becslések szerint napi 200 ezer ember fordul meg a Kőbánya-Kispesti közlekedési csomópontban, 30 percen belül pedig több mint 1,2 millió ember jelenti az új bevásárlóközpont vonzáskörzetét. Az esemény résztvevői közül szinte mindenki kiemelte, hogy a metróvégállomás annyira elavult volt már, hogy mindenképpen kezdeni kellett vele valamit. Ráadásul a repülőtér közelsége miatt gyakran ezt az épületet látták meg az elsők között Budapestből a turisták, ami a főváros szégyene volt.
"A beruházás mindezek mellett több ezer munkahelyet is teremt, ami a mai világban egyáltalán nem elhanyagolható" - emelte ki Gajda Péter, Kispest polgármestere. A kerület is jól jár az új plázával, hiszen a földszintre kerül a buszpályaudvar, illetve a beruházó vállalta a metróállomás felújítását is.
Beke Károly
mfor.hu