1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai kiskereskedelmi láncok növekedésének hátterében egyre kevésbé az élelmiszer-eladások, mint inkább a nem ehető termékek szélesedő választéka áll, írja egy közelmúltban megjelent tanulmány.

Ez az öt ország felel az európai élelmiszerkereskedelem forgalmának 70 százalékáért, növekedésük azonban a spanyolok kivételével már valószínűleg nem lesz számottevő. A dinamikus piacbővülés inkább az új uniós tagállamok, főként Magyarország, Lengyelország és Csehország piacain várható, melyek 2003 és 2008 között várhatóan 30 százalékos forgalomnövekedést mutathatnak fel.

Mindez persze nem a helyi hálózatok, hanem a Carrefourhoz, Tesco-hoz és Aholdhoz hasonló globális játékosok érdeme lesz majd. A német diszkonthálózatok is szemet vetettek már a kelet-európai piacokra, elég csak a hazánkban is nemrég megjelent Lidl hálózatára gondolni.

Magyarországon, Olaszországban, Lengyelországban és Portugáliában a szupermarket-láncok szegmense még mindig erősen tagolt, ezért nagy lehetőségeket kínál a nemzetközi vállalatok számára a növekedésre, a nem élelmiszer jellegű termékek terén is - áll a tanulmányban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!