Ez az öt ország felel az európai élelmiszerkereskedelem forgalmának 70 százalékáért, növekedésük azonban a spanyolok kivételével már valószínűleg nem lesz számottevő. A dinamikus piacbővülés inkább az új uniós tagállamok, főként Magyarország, Lengyelország és Csehország piacain várható, melyek 2003 és 2008 között várhatóan 30 százalékos forgalomnövekedést mutathatnak fel.
Mindez persze nem a helyi hálózatok, hanem a Carrefourhoz, Tesco-hoz és Aholdhoz hasonló globális játékosok érdeme lesz majd. A német diszkonthálózatok is szemet vetettek már a kelet-európai piacokra, elég csak a hazánkban is nemrég megjelent Lidl hálózatára gondolni.
Magyarországon, Olaszországban, Lengyelországban és Portugáliában a szupermarket-láncok szegmense még mindig erősen tagolt, ezért nagy lehetőségeket kínál a nemzetközi vállalatok számára a növekedésre, a nem élelmiszer jellegű termékek terén is - áll a tanulmányban.
Menedzsment Fórum
Már nem az élelmiszerforgalom dominál az európai kiskereskedelemben
Az európai kiskereskedelmi láncok növekedésének hátterében egyre kevésbé az élelmiszer-eladások, mint inkább a nem ehető termékek szélesedő választéka áll, írja egy közelmúltban megjelent tanulmány.