3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tíz éves múltra visszatekintő internetes kereskedelem egyre biztonságosabbá és egyre jövedelmezőbbé válik. Ezzel egyidőben a felhasználók egyre jobban hozzászoknak a 140 milliárd dolláros üzletághoz.

A tíz éves múltra visszatekintő internetes kereskedelem egyre biztonságosabbá, s egyre jövedelmezőbbé válik. Ezzel egyidőben a felhasználók egyre jobban hozzászoknak a 140 millárd dolláros üzletághoz.

Az amerikai online vásárlók demográfiai profilja megváltozott az internetes vásárlások kezdeti szakasza óta. Míg régebben az online vásárlás jól képzett, jól kereső, huszas, harmincas éveiben járó, fehér, egyedülálló férfiak privilégiumának számított, ma már a vásárlói kör jobban hasonlít az amerikai népesség egészére - írja az emarketer.com.

A Forrester Research szerint 2004-ben az online vásárlók átlagosan egy évvel fiatalabbak lettek 2003-hoz képest, több lett köztük a női, kevésbé jól képzett és kisebb keresettel rendelkező vásárló, azonkívül nagyobb lett a szélessávú internet-kapcsolattal rendelkezők aránya.

A termékekkel, vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos információk keresése ma a második legnépszerűbb dolog az interneten, az e-mailezés és az azonnali üzenetküldés után - derül ki a kereskedelemmel és telekommunikációval foglalkozó amerikai minisztérium (Department of Commerce, National Telecommunications and Information Administration) 2004 szeptemberében készített jelentéséből. 2003-ban, a tizenöt évesnél idősebb internethasználók 76,5 százaléka keresett termékeket a neten.

Ezzel egyidejűleg, 2001 és 2003 között a leggyorsabban terjedő internetes tevékenységek az online vásárlás és a bankok online szolgáltatásainak igénybevétele volt. A termékek vásárlásának aránya 8 százalékkal, 44,1 százalékról 52,1 százalékra, a banki ügyintézés aránya pedig 10,4 százalékkal, 17,4 százalékról 27,8 százalékra nőtt.

Mint ahogy arról a Menedzsment Fórum beszámolt, Magyarországon is zárkóznak fel a nagyobb aktivitást és tudatosságot igénylő online tevékenységek. A rendszeres internetezők több mint 70 százaléka tölt le különböző ingyenes vagy fizetős tartalmakat a hálóról, és 44 százaléka rendelt vagy vásárolt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül. A világhálót minimum öt éve használók esetében 61 százalék próbálta már ki az online vásárlást, több mint egyharmaduk pedig rendszeresen rendel termékeket, szolgáltatásokat a világhálón.

Az online kereskedelemben többé nem csak az internetes kereskedők online szolgáltatásai vesznek részt, hanem a hagyományos kereskedők boltjainak weblapjai is. A comScore Media Metrix szerint a Shopping.com-hoz, a Yahoo! Shopping-hoz, vagy a Shopzillához hasonló összehasonlító weboldalak jelenléte azt sugallja, hogy a fogyasztók a termékek és a kereskedők összehasonlítására használják az internetet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!