[ajanlo=174][igazitas=left/]Az üzletlánc-óriás eladásai stagnálnak, mivel a vállalatnak nincsenek vásárló-vonzó termékei, ám még mindig vezető pozíciót tölt be az alacsony árkategóriás üzletek között. További problémát jelent a pénztárak lassúsága és az üzlethelyiségek ötlettelensége, írja a tbo.com.
A Target üzlethálózat vevőcsalogató divatos dolgokat és neves tervezők lakberendezési tárgyait is árulja. Termékskálája mindig az aktuális szezonhoz igazodik, és a legszükségesebb dolgokat kínálja, pénztárainál pedig nem állnak sorok, állítják elemzők.
A Wal-Martot egyéb téren is támadások érik, a cég 11 millió dolláros büntetést fizetett, mert alvállalkozói illegális bevándorlókat alkalmaztak, és túl fiatal munkavállalókat dolgoztattak veszélyesnek minősülő gépeken. Legutóbb pedig női alkalmazottaik perelték be a vállalatot, mert diszkrimináció érte őket nemük miatt.
Az üzletlánc reméli, hogy a magasabb árkategóriás, divatosabb termékek segítségével kevésbé lesz gazdaságilag sebezhető. A bolthálózat szinte az alapjaitól átalakul, ám számos elemző szerint hosszú az út a megújulásig.
Menedzsment Fórum
Már nem elég az alacsony ár a Wal-Mart sikeréhez
A világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, az amerikai Wal-Mart most olyan gondokkal küzd, mint korábban vetélytársai: rendetlen üzletek, vásárlókat elrettentő termékek, gyér kiszolgálás. A Target Corp., egy másik ellenlábas, hatodakkora mint a Wal-Mart, pedig új standardod léptetett életbe a diszkont-értékesítésnél.