A legnagyobb pofont Európa vezető autógyártója, a Volkswagen kapta az amerikai fogyasztóktól: a cég idén novemberben mindössze 17 724 járművet értkesített, ami 38 százalékos csökkenést jelez az előző év azonos időszakához képest. Szintén forgalomcsökkenésről számolt be a VW leányvállalata, az Audi is, írja a Der Spiegel.
Szintén negatív eredményt produkált az eddig sikert sikerre halmozó, másik két német márka, a Porsche és a BMW is: előbbi - Cayenne dzsipjének növekvő eladási mutatói ellenére - négy százalékos visszesést jelentett, ami elemzők szerint a modellváltás előtt álló Boxster gyengélkedéséből adódik. A BMW-csoport forgalma szintén négy százalékkal volt kisebb az USA-ban múlt hónapban, mint 2003 novemberében.
Ezzel szemben kiválóan szerepeltek a japán cégek: a Nissan eladásai 31, a Toyotáé pedig 8 százalékkal nőttek.
Összességében az amerikai piac 1,2 millió eladott autóval csupán minimális mértékben, 1 százalékkal csökkent novemberben. Míg a harmadik számú szereplő, a Chrysler forgalom-növekedésről számolt be, addig a piacvezető General Motors 13, a második Ford pedig 7 százalékos mínuszt jelentett. Utóbbiak a gyenge eredmény láttán közölték, hogy 2005 elején visszafogják a termelésüket.
Menedzsment Fórum
Már nem sláger az amerikai autópiacon a német gyártmány
A német autóipari cégek szinte mindegyike kisebb-nagyobb forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni a múlt hónapban az amerikai piacon, ahol viszont a japán vállalatok virágkorukat élik.