Mivel a kiskereskedelmi láncok számára az év utolsó két hónapja a legfontosabb időszak, így az elkövetkező időben valószínűleg mindent bevetnek, hogy vásárlásra bírják a fogyasztókat. Amennyiben egy cég ilyenkor rosszul teljesít, a kudarc egész éves teljesítményére kihathat. A januártól esedékes áfacsökkentés is a boltoknak kedvez, meghosszabítva a rövidke főszezont. Szükség is van az év végi hajrára, mivel a kiskereskedelmi forgalom korábbi 8-10 százalékos növekedési üteme 5-6 százalékra lassult.
A láncok többsége a hetekben kezdi karácsonyi vevőcsalogató akcióit, ám a svéd IKEA már október 28. óta karácsonyozik. A Media Markt már áfacsökkentési hirdetésbe kezdett, a hozzá betérők már idén is az alacsonyabb, hússzázalékos áfát fizetik meg. Az ElektroPont nem örül a versenytárs akciójának, s azt félrevezetőnek is tartja, mivel csak bizonyos termékekre vonatkozik. A kiskereskedelmi láncok egyébként megosztottak a kérdésben. A Tesco és a Spar például hamarosan követheti a Media Marktot, míg az Auchan, az Obi, a Praktiker és az Ikea egyelőre vár az áfacsökkentéssel és a hozzá kapcsolódó akciózással.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára és a GfK Piackutató Intézet igazgatója sem kételkedik abban, hogy a kereskedők átadják az kedvezményt a vevőknek, ezzel is mérsékelve az év eleji forgalomcsökkenést, számol be a Népszabadság.
Menedzsment Fórum