3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két elismert marketingszakértő látogat a közeljövőben hazánkba. Richard Exon a Bartle Bogle Hegarty igazgatója a márkaépítés szempontjairól tart előadást a BrandFestivalon, míg Tim Munoz, a Prophet európai partnere megosztja a közönségével annak titkát, hogy miképp növelhetők a brand stratégiai értékének erősítésével párhuzamosan a cég bevételei és árrése.

Nemcsak az ügyfélnek fontos a mérhetőség

Növekedési szakaszban van még Közép-Kelet Európa

Ami a hírnév szerepének változását illeti, Exon szerint az internet elterjedése jelentősen módosította a korábbi évtizedekben kialakult szerepét. Mindegy miről beszélünk - legyen szó hírtudósításról, sztárpletykáról, márkás weboldalakról - a világháló lenyomta a globális üzenet közvetítésének költségét. Ezzel párhuzamosan a kultúrák egyre inkább párhuzamossá válnak, a különbségek pedig kevésbé mérvadóak.

Igaz, Európa különböző területein a márkák a termékéletgörbe más-más szakaszain helyezkednek el. Közép-Kelet Európában még hónapról hónapra új termékek és szolgáltatások jelennek meg, több brand van növekedési szakaszban, míg a nyugat-európai országokban számos termék piaca elérte a telítettségi piacot. A változásokat persze követni kell, ezért az ügynökségeknek és a vállalatoknak újítani kell a hagyományos marketingkommunikációs modelleken is.

Ilyen újításnak tartja a már idézett Tim Munoz a márka érték és a vállalati teljesítmény közötti mutatókat. Ezek használata persze feltételezi, hogy az érintettek tisztában legyenek a mérési rendszer alkalmazásának előnyeivel. Így egy hatékony rendszer többek között segít:
- megérteni, hogy a márkák hogyan teljesítenek a fogyasztói várakozások ellenében,
- meghatározza, hogyan szerepel a márka versenytársaihoz képest
- azonosítja a márka gyengeségeit, mielőtt az megmutatkozna az üzleti eredményeken,
- továbbá segít meghatározni a brandépítés fókuszát, amely az üzleti érték növelésével is összhangban áll.

A mérésnek természetesen számtalan aspektusa lehet, az észlelésen alapuló mutatók - mint amilyen a márka ismertsége, vagy hogy a fogyasztók miként gondolnak a cégünkre, termékünkre -, éppen olyan fontosak, mint a teljesítmény vagy a pénzügyi mutatók. Ha valaki belevág a márka és a vállalati teljesítmény mérésének folyamatába, akkor a tapasztalatok tükrében természetesen a módszerek fejlesztésére is lehetősége nyílik, Tim Munoz erre a Brand Management című lapban publikált cikkében a Balanced Scorecardhoz hasonló brand strength scorecardot javasolja.

A mérhetőség ugyanakkor nem csak az ügyfél, hanem az ügynökség életében is fontos kérdés, ismeri el Richard Exon. Minél inkább egyedi és nagy ötletről van szó, annál hatékonyabb lesz a munkánk üzleti értelemben is. Előre meghatározott teljesítményértékelési szempontok alapján folyamatosan nyomon követik a kampányokat, és mindig megpróbálnak beépíteni az ügynökségi díjba egy eredmény alapján fizetendő részt is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!