Az M8-as - ebből eddig egyetlen méter sincsen, hacsak a jelenlegi 8-as főutat nem vesszük alapnak - keresztben átszeli az országot Ausztriától Romániáig. Közben persze találkozik az M7-essel, az M6-osssal, az M5-össel és az M30-ason keresztül az M3-assal is. Ha ez még nem lenne elég, szerepel rajta az M7-est az M6-ossal összekötő M65-ös gyorsforgalmi út, illetve az ebből elágazó M9-es út, ami a Dunán átérve egyszerűen megszűnik a Duna-Tisza közén elterülő rónaságon.
Az előző négy évben összesen mintegy 60 kilométernyi autópályát (M3) építettünk, előtte körülbelül szintén ugyanennyit. Az optimisták természetesen azonnal azt mondják, hogy rengeteget föl is újítottunk, és ez valóban így van. Ezt az útépítési kapacitást valószínűleg leköti majd a 11,5 tonnás tengelyterhelést lehetővé tevő burkolat megerősítésének a végrehajtása (óvatos becslések szerint is 7-10 ezer kilométer főútburkolatot kell átépíteni 2008 végéig). A valóság tehát az, hogy nyolc! Év alatt építettünk mintegy 120-150 kilométernyi autópályát. Most tizenhárom év alatt (2015-ig) kellene megépítenünk ennek sokszorosát.
Más hang, más kép(p)
A magyar gazdasági fejlődés fenntartásának -növekedésének - egyik alappillére az úthálózat fejlesztése. Mindez azonban nemcsak országos érdek, hanem az építést tekintve nagy profittal kecsegtető vállalkozás is.