4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Más logika mentén működik a közösségi média, mint az utóbbi időben elterjedt PPC-modellek, állítja Ábrahám Tamás, a Kriek Media alapítója. A social marketingben (közösségi marketing) rejlő konjuktúrát meglovagolni kívánó cég vezetője szerint itthon a közösségi média egyértelműen a Facebookon koncentrálódik, ebből a szempontból az iwiw korábban sem volt jelentős tényező. Az mfor.hu az iparág helyzetéről kérdezte a szakembert.

- Miben más a közösségi marketing, mint a korábbi online megoldások?

- Míg a legelterjedtebb Pay per click (PPC) típusú hirdetések elsődleges célja vásárlók szerzése, vagy az elért célcsoport valamilyen akcióra – például regisztráció – történő rávétele, addig a közösségi marketing komoly lehetőségeket nyitott meg a márkaépítésben. Természetesen erre a hagyományos bannerkampányok is alkalmasak, de a közösségi médiában nagyobb az interakció lehetősége és meglepően alacsony a reklámkerülés mértéke.

- Milyen platformokon van jelen a közösség marketing?

- Magyarországon a Facebook szerepe jelentős, mert az ország legnagyobb közösségi oldalának számító iwiw elavult mára, közösségi marketing szempontból pedig sosem volt jelentős. A Twitterben még lenne lehetőség, de túlságosan kevesen használják Magyarországon, így a mikroblog esetén még az sem számít sokat, hogy mennyire homogén csoportról beszélünk. A social marketinges költések nagy része a Facebookon fut keresztül. Ami a saját tapasztalatokat illeti, a Kriek Media például csupán egy megkeresést kapott az iwiwre, még tavaly, de az se valósult meg. Ennek oka elsősorban az, hogy mindenki a „Facebookra harap”, így nem érdemes még egyszer annyi energiát ölni az iwiwes alkalmazásokra és megjelenésekre.

- A Facebook új üzenőfala nagy változást hozott?

Ábrahám Tamás: az okostelefonok új lehetőségeket teremtenek

- Szerintem inkább kissé letisztította a piacot, a korábbi módszerek ugyanis fenntarthatatlanok voltak. A cégek (oldalak) ingyen üzenhetnek rajongóiknak, amit sokan túl aggresszíven használtak. Az új rendszerben fontosabb szerephez jut az optimalizálás, amit az is jelez, hogy azóta javultak az átkattintási mutatók. Az új algoritmusnak hála csökken a zaj a falon, követhetőbbé válnak az üzenetek.
Másik változás az új rendszer kapcsán, hogy többen megijedtek a Facebook lépésétől, és elkezdtek alkalmazások segítségével saját adatbázisokat építeni. Az oldal erre is kiváló lehetőséget nyújt, a lájkolt oldalak és az egyéb megadott adatok alapján nagyszerűen lehet az emaileket targetálni. A kattintásonként fizetett hirdetések ráadásul olcsóbbak is, mint a Google hasonló megoldásai.

- Ügynökségi szempontból mennyire telített a piac?

- Bár egyre többen foglalkoznak ezzel, még mindig sok új lehetőség látszik a hazai piacon. A konkurens cégek közt nagyon kevesen tudják házon belül megvalósítani az összes felmerülő feladatot. Jól mutatja a helyzetet, hogy még mindig érkeznek megkeresések olyan nagyvállalatoktól, akik eddig házon belül próbálták megoldani a közösségi aktivitás kérdését. Tény azonban, hogy talán az alacsony belépési korlát vagy a téma kiugró népszerűsége miatt, egyre többen lépnek be a piacra.

- Ha az alkalmazások és a felhasználók felől nézzük, meddig növekedhet a közösségi marketing?

- A Facebook Magyarországon egyelőre töretlenül fejlődik, az egymillió regisztráció után is exponenciális volt a növekedés. A vállalati szektor koránt sincs még teljesen jelen. Jelenleg körülbelül 3 millió magyar használja a Facebookot, és az emberek egyre több időt töltenek a közösségi oldalakon. Így én még további növekedési lehetőséget látok benne.

- A felhasználók száma lehet a növekedés korlátja?

- Nem feltétlenül. Az okostelefonok terjedése további növekedést és új lehetőségeket teremthet. Az embereket pedig követik a hirdetők is, akik közül még szintén sokan nincsenek jelen a platformon. Emellett a lefejlesztett alkalmazások és egyéb megoldások külföldön is piacra dobhatóak, nekünk is voltak már ügyfeleink a környező országokból. Az online marketing területén egyébként is kisebb szerepe van a határoknak, úgyhogy a külföldi piacok irányában is van növekedési lehetőség.

Kosztolányi Bálint

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!