A Ryanair nem az eddig megszokott budapesti célállomást választotta, a cég kezdetben London és Sármellék között szállít majd utasokat, de már megvannak az engedélyek, hogy a jövőben akár Debrecenbe és Pécsre is közlekedhessenek. Az ír vállalat piacra lépésével teljessé válik a fapados paletta, immár a szektor minden jelentősebb képviselője jelen lesz Magyarországon.
Az éleződő verseny ugyanakkor számos változást generálhat, és a jövőben nem csupán az ár lesz az elsődleges szempont. Mind fontosabb lehet, hogy a cégekkel kevésbé felkapott helyekre is el lehessen jutni.
Ami a hazai piacot illeti, a folyamatosan fejlődő vidéki repterek lehetőséget adnak a desztinációk bővítésére, a légitársaságok azonban egyelőre elsősorban Ferihegy mellett tették le a voksukat. A jelentősebb fapados légitársaságok - Ryanair, easyJet, Germanwings, Air Berlin, SkyEurope, WizzAir - közül az ír légitársaság az egyetlen, amely nem repül Budapestre.
A versenynek köszönhetően mind többen utaznak repülőn, amit a forgalmi adatok is jeleznek. Az OAG szerint az idén - a tavalyi igen dinamikus bővülés után magasra szökött bázishoz képest is - Magyarországon 112 százalékkal növekszik a légi forgalom, főleg a diszkont légitársaságoknak köszönhetően - írja a Világgazdaság.