Büdzsénövekedést vár a reklámozók többsége Kelet-Közép-Európában, ugyanakkor Nyugaton nem ennyire optimisták a cégek - derül ki a Millward Brown és a Sanoma közös kutatásából. A legjobb piacnak Románia és Oroszország számít, írja a Világgazdaság.
[ajanlo=203][igazitas=left/]Szakértők szerint az idén várhatóan 160 milliárd forint fölé kúszó hazai reklámpiac nagy hirdetőinek több mint a fele gondolja, hogy idén emelkedni fog a reklámköltés. A felmérésből kiderül, hogy régiónkban a televíziót a hirdetők szélesebb körben alkalmazzák, mint nyugaton, ahol a megkérdezettek 78 százaléka nem használta a tévét reklámcélra. A televíziót leginkább a nagy büdzsével rendelkező hirdetők preferálják. A nyugat-európai hirdetők fele nem él az integrált marketingkampány lehetőségével, míg a keleti régióban ez az arány eléri a 78 százalékot is, hazánkban pedig a 88 százalékot.
Tapasztalatok alapján az integrált marketing alkalmazása a nemzetközi hátterű vállalatokra jellemző. A reklámköltésekben egyre nagyobb részt szorít ki magának az online költés dinamikus fejlődése. Európában még mindig a hagyományos médiacsatornákat választják szemben az USA-beli kimagasló online hirdetési költéssel, számol be a Világgazdaság.
Még mindig a tévé a legnépszerűbb reklámfelület
Büdzsénövekedést vár a reklámozók többsége Kelet-Közép-Európában, ugyanakkor Nyugat-Európában nem ennyire optimisták a cégek - derül ki a Millward Brown és a Sanoma közös kutatásából. A legjobb piacnak Románia és Oroszország számít.