2p

Fehér kenyeret a férfiak, barnát a nők esznek szívesebben. A fehér kenyér változatlanul kiemelkedő szerepet játszik a hazai étkezési szokásokban, a barnáé pedig érzékelhetően javult az elmúlt jó egy évtized során, a GfK Piackutató Intézet adatai szerint.

Fehér kenyeret a férfiak, barnát a nők esznek szívesebben. A fehér kenyér változatlanul kiemelkedő szerepet játszik a hazai étkezési szokásokban, a barnáé pedig érzékelhetően javult az elmúlt jó egy évtized során, a GfK Piackutató Intézet adatai szerint.

Mindennapi fehér kenyerünk még mindig a leggyakrabban fogyasztott élelmiszer, 2001-ben heti átlag 5,3 alkalommal, szemben az 1989-ben mért 6,1-es középértékkel. A barna kenyér fogyasztásának gyakorisága viszont heti átlag 1,2-napról 1,5 napra növekedett a felnőtt lakosság körében ugyanebben az időszakban Az étkezési szokásokat rendszeres mérése során megállapították, hogy a kétféle kenyér kedveltsége is megváltozott. Amíg az első felmérésnél a válaszadók 87 százaléka sorolta a fehér kenyeret a különösen kedvelt élelmiszerek közé, addig a tavalyi 86 százalék egyenletes képet mutat. A barna kenyeret szeretők aránya azonban a felnőtt lakosság 28 százalékról tizenkét év alatt 40 százalékra nőtt.

A barna kenyér kedvelőinek aránya legnagyobb a magasabb iskolai végzettségűek, nagy jövedelmű háztartásban élők, budapestiek és Pest megyeiek körében.

A 15 éves és idősebb népességet fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezés feltárta, hogy a nők között kevesebben kedvelik a fehér kenyeret, mint a férfiak. A barna kenyeret viszont több nő eszi szívesen, mint férfi. Ugyanígy a nők ritkábban esznek fehér, és gyakrabban barna kenyeret, mint a férfiak.

A fehér kenyér fogyasztásának gyakoriságában a csökkenés a különböző társadalmi csoportokban egyenletes. Kivéve Budapestet, ahol 1989-ben a felnőttek átlagosan hetenként 5,5 alkalommal ették, tavaly azonban már csak 4,6-szor.

A barna kenyér fogyasztásának fellendülése azt jelenti, hogy a heti átlagos fogyasztás gyakorisága az 1989-es heti átlag 1,2 után tavaly 1,6 nap lett. Ez különösen a magasabb iskolai végzettségűek, átlagosnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők és budapestiek gyakoribb fogyasztásának következménye. Budapesten az 1989 évi heti átlagos 2 nappal szemben tavaly 2,2 a gyakorisági mutató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!