2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a Bombardier panaszának érdemi elbírálásáig megtiltotta, hogy a MÁV szerződést kössön a Stadlerral. A testület szerint ugyanis lehetséges, hogy sérült a közbeszerzés tisztasága, mondta el Deli Betty, a testület elnöke pénteken.

[ajanlo=210][igazitas=left/]A KDb döntése legkésőbb július 14-ig megszületik, de lehetőség van arra is, hogy korábban hirdessenek ítéletet. Az ügyben június 17-én tart a testület nyilvános tárgyalást - mondta Deli Betty.

A KDb tiltó határozatát azzal indokolta, hogy a Bombardier beadványa, illetve a rendelkezésre álló iratok szerint fennáll a közbeszerzés tisztasága megsértésének veszélye. A kanadai-német Bombardier még június 2-án nyújtott be fellebbezést a döntőbizottsághoz, számol be az MTI.

A Stadler Rail AG és magyar partnere, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. "megdöbbenéssel fogadta, de tudomásul veszi" a KDb döntését, derül ki a cég az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből. A társaság bízik abban, hogy "az eddig tapasztalt transzparens és korrekt magatartás, amelyet a MÁV a pályáztatás folyamán, a KDB pedig az eljárás alatt tanúsított, mindvégig megmarad."

A svájci-magyar konzorcium szerint a Bombardier folyamatos jogi beadványai mögött időhúzási taktika rejlik. Ez gátolja a szerződés aláírását, és veszélyezteti a motorvonatotok időbeni szállítását, áll a közleményben.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban helyszíni tudósításában beszámolt, a MÁV június elsején ismét a Stadlert hirdette ki a vonattender győzteseként, miután a Bombardiert karbantartási árajánlatának "lehetetlensége" miatt kizárták.

A vasúttársaság szerint a német-kanadai társaság utolsó, május 23-án benyújtott árajánlatában 0,01 euró/férőhely/év áron vállalta volna a vonatok karbantartását, illetve ugyanennyit kért volna a tisztításért. Ez egy motorvonat esetében 3,83 eurót, azaz alig 1000 forintot tett volna ki évente. Ez az ár azonban nem fedezi a tényleges költségeket, márpedig ez a kikötés a kiírásban benne szerepelt, állt a MÁV indoklásában.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!