Annak ellenére, hogy az idei év eddig finoman fogalmazva sem az erős forintról szólt, az év első két hónapjában 52 (!) százalékkal ugrott meg a külföldről behozott gépjárművek száma. Januárban és februárban 13 818 használt-gépjármű érkezett az országba, míg ugyanez a szám egy éve 9090 volt. Pedig a körülmények közel sem ideálisak a személygépkocsik importjához.
A forint árfolyama egy év alatt közel 5 százalékkal gyengült, vagyis a magyar vásárlóknak ennyivel mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükben egy olyan járművért, amelynek az ára euróban nem változott. Ez például egy kétmilliós autónál 100 ezerrel növeli meg a "bekerülési értéket".
És ráadásul ez még nem minden, a külföldön használt autót vásárlók egy másik jelentős tételre is számíthatnak januártól. Az idei évtől ugyanis változott az illetéktörvény, és most már a külföldön vásárolt használt járművek után is vagyonszerzési illetéket kell fizetni. A használtauto.hu közleménye szerint ez 40-50 ezres pluszterhet jelent az autó teljesítményétől és életkorától függően.
A portál összefoglalója szerint ezen az új tételen felül az importőröknek továbbra is jellemzően százezres regisztrációs adóval, a 60 ezres speciális műszaki vizsgával és az okmányirodai kiadásokkal kell számolniuk.
A romló körülmények azonban, amint fentebb láttuk, nem szegték kedvét a külföldi használt autókra vágyóknak és továbbra is felső-középkategóriás presztízsmárkákat hoznak be az országba, legfeljebb egy-két évvel idősebbeket. Ráadásul az illeték meghatározása is arra sarkallja a vevőket, hogy idősebb autókat vásároljanak, mivel azoknál alacsonyabb az illetékszint.
A fentiek következménye pedig az lehet, hogy még öregebb, jóval 8 év feletti autók fogják ellepni a hazai utakat.
mfor.hu