2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új illeték, és a tavalyinál lényegesen gyengébb forint ellenére özönlenek az országba a korábbiaknál is idősebb használt autók.

Annak ellenére, hogy az idei év eddig finoman fogalmazva sem az erős forintról szólt, az év első két hónapjában 52 (!) százalékkal ugrott meg a külföldről behozott gépjárművek száma. Januárban és februárban 13 818 használt-gépjármű érkezett az országba, míg ugyanez a szám egy éve 9090 volt. Pedig a körülmények közel sem ideálisak a személygépkocsik importjához.

A forint árfolyama egy év alatt közel 5 százalékkal gyengült, vagyis a magyar vásárlóknak ennyivel mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükben egy olyan járművért, amelynek az ára euróban nem változott. Ez például egy kétmilliós autónál 100 ezerrel növeli meg a "bekerülési értéket".

És ráadásul ez még nem minden, a külföldön használt autót vásárlók egy másik jelentős tételre is számíthatnak januártól. Az idei évtől ugyanis változott az illetéktörvény, és most már a külföldön vásárolt használt járművek után is vagyonszerzési illetéket kell fizetni. A használtauto.hu közleménye szerint ez 40-50 ezres pluszterhet jelent az autó teljesítményétől és életkorától függően.

A portál összefoglalója szerint ezen az új tételen felül az importőröknek továbbra is jellemzően százezres regisztrációs adóval, a 60 ezres speciális műszaki vizsgával és az okmányirodai kiadásokkal kell számolniuk.

A romló körülmények azonban, amint fentebb láttuk, nem szegték kedvét a külföldi használt autókra vágyóknak és továbbra is felső-középkategóriás presztízsmárkákat hoznak be az országba, legfeljebb egy-két évvel idősebbeket. Ráadásul az illeték meghatározása is arra sarkallja a vevőket, hogy idősebb autókat vásároljanak, mivel azoknál alacsonyabb az illetékszint.

A fentiek következménye pedig az lehet, hogy még öregebb, jóval 8 év feletti autók fogják ellepni a hazai utakat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!