Elemzői vélemények szerint nem okolható a Katrina hurrikán a társaság jelenlegi helyzetéért. A Delta 2001 óta mintegy 10 milliárd dollárt veszített, 2005 elején pedig figyelmeztette befektetőit, hogy a vállalat pénzügyi likviditása meredeken esik, számol be a BBC.
Az Egyesült Államok harmadik legnagyobb légitársaságának elnöksége előreláthatólag pénteken, az indítványozotthoz képest néhány héttel korábban ül asztalhoz, hogy megvitassa a kialakult helyzetet.
Egyes értesülések szerint a vállalat mostanáig mintegy 2 milliárd dollárt költött átalakítási terve megvalósítására. Ennek ellenére a Gimme Credit elemzője szerint szinte elkerülhetetlen a csődjelentés.
A múlt hónapban felröppent híresztelések szerint a Delta csődvédelmet kérne, a speciális 11-es fejezetre (chapter 11) hivatkozva. Ez időt adna a vállalatnak pénzügyei újrarendezésére, miközben folytathatja a működést. Októberben azonban változik a csődvédelem jogi szabályozása, így a Deltának minél előbb rendet kell tennie háza táján.
A vállalat folyamatosan költségei csökkentésén munkálkodik. Leányvállalata eladásából 425 millió dollárhoz jutott, de még így is folyamatos cash-flow problémákkal küzd. Amennyiben valóban csődöt jelentene a vállalat részvényei teljesen elértéktelenednek.
A Delta nem az első légitársaság, mely a bűvös 11-es fejezet nyújtotta védelem mögé bújva próbálja megúszni a csődöt. Korábban a United, a US és az Aloha is hasonló lépésre szánta el magát.
Az Európai Közösség folyamatosan bírálja a 11-es fejezetet, mely Európára nem érvényes és túl engedékeny a küszködő amerikai légitársaságokkal.
Menedzsment Fórum