Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai szerint februárban előző év azonos időszakához képest 8 százalékkal bővült az uniós autópiac a forgalomba helyezett 861 ezer új autónak köszönhetően. Bár ez tovább folytatja a tavaly szeptemberben elindult fellendülést, még mindig minden idők második leggyengébb februári teljesítményének számít 2003 óta, mióta az adatokat közli az ACEA.
Országok szerinti lebontásban egyedül Franciaország botlott meg a nagyobb uniós piacok közül, hiszen tavaly februárhoz képest 1,4 százalékkal kevesebb volt a forgalomba helyezések száma. Külön érdekesség egyébként, hogy a francia piacon kívül egyedül a ciprusin regisztráltak zsugorodást: 1,1 százalékosat.
Ezzel szemben a német piac 4,3, az olasz 8,6, a brit és a spanyol 3, illetve 17,8 százalékkal produkált jobban idén, mint 2013-ban. Magyarországra az ACEA 29,1 százalékos bővülést regisztrált a forgalomba helyezett új személyautók tekintetében, ami arányaiban a 6. legnagyobb növekedést jelenti.
Száguld a Dacia
Ha gyártók szerint vizsgáljuk a februárt, akkor egyedül a Hyundai-ból,és Hondából került kevesebb új autó az utakra tavalyhoz képest. A nagyobb gyártók esetében egyébként jelentős bővülésről számolt be az ACEA: a VW-csoporthoz tartozó márkáknál összesen 8, a Renaulthoz tartozóknál 11,7, százalékos volt a bővülés mértéke. Ennél is jobban "pörgögtek" a GM- és a Ford-csoporthoz tartozó márkák, hiszen egyaránt 12 százaléknál is több újautó gurult az utakra februárban. A nagyok leggyengébb teljesítménye egyébként a PSA-csoport 3,6 százalékos növekedése volt.
A márkákat tekintve a Dacia térhódítása töretlen, hiszen februárban ismét jelentős mértékben, 34 százalékkal több új személyautó került az utakra tavalyhoz képest. Ugyanakkor az arányokat nézve a Skoda tartja vele a lépést a most közölt 24 százalékkal több februári forgalomba helyezésnek köszönhetően.
A nagyobb forgalomba helyezési számokkal büszkélkedhető márkák közül egyébként egy hajszálnyit csökkent a Volkswagen és a Citröen népszerűsége, mivel most februárban 0,6, illetve 0,2 százalékkal kevesebb ilyen autó került az utakra, mint egy évvel korábban.
mfor.hu