2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai autópiac akárcsak januárban, az év második hónapjában is minden idők második leggyengébb teljesítményét produkálta. Az egyes márkákat tekintve ugyanakkor még mindig töretlen a Dacia népszerűsége.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai szerint februárban előző év azonos időszakához képest 8 százalékkal bővült az uniós autópiac a forgalomba helyezett 861 ezer új autónak köszönhetően. Bár ez tovább folytatja a tavaly szeptemberben elindult fellendülést, még mindig minden idők második leggyengébb februári teljesítményének számít 2003 óta, mióta az adatokat közli az ACEA.

Országok szerinti lebontásban egyedül Franciaország botlott meg a nagyobb uniós piacok közül, hiszen tavaly februárhoz képest 1,4 százalékkal kevesebb volt a forgalomba helyezések száma. Külön érdekesség egyébként, hogy a francia piacon kívül egyedül a ciprusin regisztráltak zsugorodást: 1,1 százalékosat. 

Ezzel szemben a német piac 4,3, az olasz 8,6, a brit és a spanyol 3, illetve 17,8 százalékkal produkált jobban idén, mint 2013-ban. Magyarországra az ACEA 29,1 százalékos bővülést regisztrált a forgalomba helyezett új személyautók tekintetében, ami arányaiban a 6. legnagyobb növekedést jelenti.

Száguld a Dacia

Ha gyártók szerint vizsgáljuk a februárt, akkor egyedül a Hyundai-ból,és Hondából került kevesebb új autó az utakra tavalyhoz képest. A nagyobb gyártók esetében egyébként jelentős bővülésről számolt be az ACEA: a VW-csoporthoz tartozó márkáknál összesen 8, a Renaulthoz tartozóknál 11,7, százalékos volt a bővülés mértéke. Ennél is jobban "pörgögtek" a GM- és a Ford-csoporthoz tartozó márkák, hiszen egyaránt 12 százaléknál is több újautó gurult az utakra februárban. A nagyok leggyengébb teljesítménye egyébként a PSA-csoport 3,6 százalékos növekedése volt.

A márkákat tekintve a Dacia térhódítása töretlen, hiszen februárban ismét jelentős mértékben, 34 százalékkal több új személyautó került az utakra tavalyhoz képest. Ugyanakkor az arányokat nézve a Skoda tartja vele a lépést a most közölt 24 százalékkal több februári forgalomba helyezésnek köszönhetően.

A nagyobb forgalomba helyezési számokkal büszkélkedhető márkák közül egyébként egy hajszálnyit csökkent a Volkswagen és a Citröen népszerűsége, mivel most februárban 0,6, illetve 0,2 százalékkal kevesebb ilyen autó került az utakra, mint egy évvel korábban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!