[ajanlo=474][igazitas=left/]A dokumentumot a kormány képviseletében Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára, a fuvarozói érdekképviseletek nevében de Sorgo Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) ügyvezető elnöke, Galambos István MKFE-társelnök, Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) ügyvezető főtitkára, Hunyady Szabolcs, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), és Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozások Országos Szövetsége főtitkára látta el kézjegyével, adta hírül az MTI.
Szanyi Tibor az aláírást követően elmondta: a megállapodást nem egy folyamat lezárásának, hanem a közös munka nyitányának, a közúti fuvarozók versenyképességének útjában álló akadályok elhárításának tartja.
Az államtitkár kiemelte, hogy a 18 pont egyike, ami a magyar közúti fuvarozók versenyképességének szempontjából szinte a legfontosabb, már megvalósult egy júniusi GKM-rendelet hatályba lépésével. Mégpedig az, hogy amennyiben Magyarországon a külföldi kamionos szabálytalanságot követ el, akkor a rá kivetett bírság megfizetéséig a hatóság visszatarthatja a járművet.
Szanyi Tibor utalt arra, hogy azoknál a pontoknál, ahol kormányrendelet-módosítás szükséges, ott ezt heteken belül végrehajtják. Amelyeknél pedig törvényeket kell megváltoztatni, a módosító javaslatokat már az országgyűlés őszi ülésszakán benyújtják.
Az államtitkár elmondta: a gázolaj jövedéki adójának csökkentésére az idén a költségvetés helyzetére tekintettel nincs lehetőség, míg a 2006-ra vonatkozó mérséklés lehetőségének vizsgálata az ősszel megkezdődik. A megállapodás tartalmazza, hogy a 2006-ra vonatkozó jövedéki-, gépjármű-, általános forgalmi és iparűzési adóra, az illetékekre, a sofőrök napidíjára, a gépjármű felelősségbiztosítására, illetve a vámellenőrzésre vonatkozó jogszabály-módosításokat tartalmazó javaslatokat az államigazgatással egy időben a négy szakmai érdekképviselet is megkapja véleményezésre.
Szanyi Tibor kifejtette, hogy a fuvarozók kérését teljesítve az augusztus 27-ről 28-ra virradó éjszaka feloldják a hétvégi kamionstopot.
Rémutatott, hogy a gázolaj árát elsősorban a nyersolaj világpiaci ára határozza meg, ami az elmúlt években megduplázódott, és mostanra elérte a hordónkénti 60-70 dollárt. Reményét fejezte ki, hogy a nyersolaj ára csökkenni fog a közeljövőben, ám elismerte: túl nagy esélyt nem lát erre.
De Sorgo Tibor, az MKFE ügyvezető elnöke fontosnak nevezte a megállapodást, mert az kijelöli azt a mozgásteret, ami a magyar közúti fuvarozóknak valódi versenyelőnyt adhat a külföldiekkel szemben. A KKVSZ, és a NiT-Hungary vezetői úgy fogalmaztak, hogy már holnaptól készek a megállapodás megvalósításában közreműködni, számolt be az MTI.
Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára közölte: kedd reggel még nem volt biztos abban, hogy aláírja a megállapodást, ám a szövetség elnöksége mégis az elfogadás mellett döntött, így a Fuvosz aktívan részt kíván venni a szakmai rendeletek, törvények kidolgozásában, végrehajtásában, valamint azok nyomon követésében.
Menedzsment Fórum
Megegyeztek és aláírtak a közúti fuvarozók
Aláírták a közúti fuvarozó vállalkozások szakmai érdekképviseletei az ágazat versenyképességének javítását szolgáló 18 pontos megállapodást a kormánnyal kedden, Budapesten.