3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aláírták a közúti fuvarozó vállalkozások szakmai érdekképviseletei az ágazat versenyképességének javítását szolgáló 18 pontos megállapodást a kormánnyal kedden, Budapesten.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A dokumentumot a kormány képviseletében Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára, a fuvarozói érdekképviseletek nevében de Sorgo Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) ügyvezető elnöke, Galambos István MKFE-társelnök, Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) ügyvezető főtitkára, Hunyady Szabolcs, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), és Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozások Országos Szövetsége főtitkára látta el kézjegyével, adta hírül az MTI.

Szanyi Tibor az aláírást követően elmondta: a megállapodást nem egy folyamat lezárásának, hanem a közös munka nyitányának, a közúti fuvarozók versenyképességének útjában álló akadályok elhárításának tartja.

Az államtitkár kiemelte, hogy a 18 pont egyike, ami a magyar közúti fuvarozók versenyképességének szempontjából szinte a legfontosabb, már megvalósult egy júniusi GKM-rendelet hatályba lépésével. Mégpedig az, hogy amennyiben Magyarországon a külföldi kamionos szabálytalanságot követ el, akkor a rá kivetett bírság megfizetéséig a hatóság visszatarthatja a járművet.

Szanyi Tibor utalt arra, hogy azoknál a pontoknál, ahol kormányrendelet-módosítás szükséges, ott ezt heteken belül végrehajtják. Amelyeknél pedig törvényeket kell megváltoztatni, a módosító javaslatokat már az országgyűlés őszi ülésszakán benyújtják.

Az államtitkár elmondta: a gázolaj jövedéki adójának csökkentésére az idén a költségvetés helyzetére tekintettel nincs lehetőség, míg a 2006-ra vonatkozó mérséklés lehetőségének vizsgálata az ősszel megkezdődik. A megállapodás tartalmazza, hogy a 2006-ra vonatkozó jövedéki-, gépjármű-, általános forgalmi és iparűzési adóra, az illetékekre, a sofőrök napidíjára, a gépjármű felelősségbiztosítására, illetve a vámellenőrzésre vonatkozó jogszabály-módosításokat tartalmazó javaslatokat az államigazgatással egy időben a négy szakmai érdekképviselet is megkapja véleményezésre.

Szanyi Tibor kifejtette, hogy a fuvarozók kérését teljesítve az augusztus 27-ről 28-ra virradó éjszaka feloldják a hétvégi kamionstopot.

Rémutatott, hogy a gázolaj árát elsősorban a nyersolaj világpiaci ára határozza meg, ami az elmúlt években megduplázódott, és mostanra elérte a hordónkénti 60-70 dollárt. Reményét fejezte ki, hogy a nyersolaj ára csökkenni fog a közeljövőben, ám elismerte: túl nagy esélyt nem lát erre.

De Sorgo Tibor, az MKFE ügyvezető elnöke fontosnak nevezte a megállapodást, mert az kijelöli azt a mozgásteret, ami a magyar közúti fuvarozóknak valódi versenyelőnyt adhat a külföldiekkel szemben. A KKVSZ, és a NiT-Hungary vezetői úgy fogalmaztak, hogy már holnaptól készek a megállapodás megvalósításában közreműködni, számolt be az MTI.

Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára közölte: kedd reggel még nem volt biztos abban, hogy aláírja a megállapodást, ám a szövetség elnöksége mégis az elfogadás mellett döntött, így a Fuvosz aktívan részt kíván venni a szakmai rendeletek, törvények kidolgozásában, végrehajtásában, valamint azok nyomon követésében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!