Az amerikai Wal-Mart, amelyről a Lidlhez hasonlóan számtalan megalapozott vagy megalapozatlan vád kering, hadat üzen az imázsát romboló szóbeszédnek. A ma kezdődő kampány-hadjáratban a cég igazgatója minden félreértést el akar oszlatni, és nem fél a nyilvános vitától.
Az amerikai Wal-Mart áruházlánc egy nagyszabású kampánnyal szeretné eloszlati a vele kapcsolatban kialakult rosszindulatú feltételezéseket. A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának vezérigazgatója, Lee Scott „a torzítatlan igazságot” akarja megismertetni a vásárlókkal, írja a Reuters.
A Wal-Mart, mint a legnagyobb és az önmagát az Egyesült Államokban a legolcsóbbnak hirdető áruházlánc sokakban olyan ellenérzéseket vált ki, mint Magyarországon a Lidl. Az arkansasi Bentonville-ből a kiskereskedelemben világelsővé kinőtt hálózatot számtalanszor vádolták már azzal, hogy kizsigereli alkalmazottait, feketemunkásokat alkalmaz, és hogy nem idegen tőle a diszkrimináció.
Kritikusai előszeretettel vádolják azzal is, hogy munkahelyek ezrei szűnnek meg miatta Amerikában, mert terjeszkedésével tönkreteszi a kiskereskedőket, hogy aztán a távol-keleti gyárakban alacsony bérköltséggel előállított tömegtermékekkel árassza el a piacot.
A Wal-Mart első embere megelégelte a támadásokat, és úgy érezte, hogy ki kell állnia a cég 1,2 millió alkalmazottja érdekében. Lee Scott szerint a vállalatot érő vádak legtöbbje egyszerű városi legenda, azaz megalapozatlan szóbeszéd. Azért, hogy ezeket eloszlassa, felveszi a kesztyűt, és kommunikációs offenzívába megy át.
A cég kampánya ma kezdődik az Egyesült Államokban, első lépésként Lee Scott vásárlókhoz szóló nyílt levelét közlik le több mint száz nagy napilapban. Az igazgató a televízióban és rádióban is vállalja a nyilvános vitát, az interneten a vitafórumok és fogyasztóvédelmi aktivisták weboldalainak százait megtöltő vádakra pedig saját webszájttal igyekeznek felelni. Scott azt ígéri, hogy tényszerű választ adnak a cég működését érintő kérdésekre.
Megelégelte a rosszindulatú pletykákat a Wal-Mart
Az amerikai Wal-Mart, amelyről a Lidlhez hasonlóan számtalan megalapozott vagy megalapozatlan vád kering, hadat üzen az imázsát romboló szóbeszédnek. A ma kezdődő kampányhadjáratban a cég igazgatója minden félreértést el akar oszlatni, és nem fél a nyilvános vitától.