Visszajelzések
Ne csak konfliktus esetén beszéljen a felettesével. A legjobb, ha körülbelül hat hétnyi munka után elbeszélget vele az Ön eddigi cégnél végzett tevékenységéről. Kérdezzen rá, hogy felettese elégedett-e eddigi munkájával és mit csinálhatna jobban. Ha ilyen kérdéseket tesz fel, jelzi, hogy érdekében áll a továbbfejlődés és hajlandó meghallgatni a kritikát. Ha kiderül, hogy javulást várnak Öntől, ne essen pánikba, ugyanis még elegendő ideje marad a változtatásra.
A próbaidő alatt (és utána se) ne várjon tökéletes teljesítményt magától, hiszen lehetetlen. Hibákat elkövet, mert nem ismeri ki magát százszázalékosan a cégnél és mert Ön is ember. Végülis még mindig érvényes az a mondás, hogy "Senki sem tökéletes". Ha hibát követ el, ne keressen állandó kibúvókat, inkább jelezze, hogy a jövőben jobban csinálja. Mutassa meg a reagálásaiban, hogy elviseli a bírálatot, mert a hibák és az abból való tanulás visznek sikerre.
Mit tegyen, ha jogtalan a kritika vagy személyében sértik meg? Akkor védekeznie kell. Jelezze, hogy nem hajlandó elviselni, ha valaki Önt személyi méltóságában sérti meg. Környezete elismeréssel veszi tudomásul, ha a egyértelműen meghúzza a határokat.
Megfelelsz?
Hiába vagyunk túl sikeres felvételi beszélgetésen be is kell illeszkedni az új csapatba. Ez a folyamat számos csapdát rejt magába. Szakemberek legfontosabb tanácsai, melyekkel elkerülhetők a buktatók és "túl élhető" a próbaidő.