Év elején szigorodott a nyomtatott reklámkiadványok termékdíj-szabályozása. A minisztérium nem tartja számon a termékkategória piaci változásait, így arról sincs adat, növekedett-e a papírok tömege, vagy csökkent.
Mivel a szórólapok piacáról egyetlen érintett szervezetnek sincs pontos adata, így az ágazat nagyságát sem lehet tudni. Becslések szerint a nyomdai reklámok értéke 15 milliárd forint körül van. Ez a teljes reklámkiadások valamivel több mint 10 százalékát teszi ki. A reklámhordozó papírok kibocsátásának nagysága ennél jóval nagyobb, így a Nyomdaipari Szövetség úgy véli, a teljes országos reklámköltésnek akár a felét is megközelítheti a nyomtatott hirdetésekre fordított összeg.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A szövetség szerint nem a mennyiség, hanem a terjesztési elv változott. Míg korábban a postaládákban landoltak a kiadványok, most igyekeznek őket a fogyasztó kezébe adni.
Más a helyzet az információhordozó papírok piacán. Több olyan lánc is van hazánkban, melynek kiadványa periodikaként működik. A Tesco reklámkiadványainak száma például a tavalyi kétmilliós példányszámról idén 2,5-3 millióra emelkedett.
A szaktárca nem harcol a kiadványok ellen, mivel azok anyaga főként újrahasznosított papírból van, a visszagyűjtés pedig továbbra is hatékony. Annak ellenére, hogy január elsejétől a termékdíj-kötelezettségi kör változása miatt a környezetvédelmi koordináló szervezet nem gyűjti vissza ezeket az anyagokat, olvasható a Napi Gazdaságban.