2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szlovákia mellett Magyarország és Lengyelország továbbra is esélyes arra, hogy helyet adjon a Hankook gumiabroncs-gyártó új kelet-közép-európai bázisának.

Bár a dél-koreai társaság továbbra is folytatja a tárgyalásokat gyártóbázisának szlovákiai létrehozásáról, egyúttal ismét megbeszéleseket kezdett Lengyelországgal és Magyarországgal a beruházás lehetséges helyszínéről, számol be a Reutersre hivatkozva az MTI.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A Hankook a szlovák kormányzatnak a beruházás támogatása, illetve annak esetleges megvonása okán keletkezett belső ellentétei miatt újította fel tárgyalásait a két állammal. Ezzel párhuzamosan a szlovák gazdasági tárca csütörtökön aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a belső vita kétségessé teszi Szlovákia megbízhatóságát, és ronthatja megítélését a külföldi beruházóknál.

A magyar Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta a tárgyalások újrafelvételéről szóló információt. Korábban Tóth Judit, a gazdasági tárca szóvivője a Napi Gazdaságnak elmondta: Magyarország kész tárgyalóasztalhoz ülni, ám nem olyan feltételekkel, mint Szlovákia, az ugyanis nem érné meg nekünk.

A Hankook ugyanis 500 millió eurós beruházást tervezett, amihez a szlovák kormány 100 millió eurós támogatást ígért. Összehasonlításul: a magyar gazdasági tárca 2004-ben négy társasággal kötött támogatási szerződést, ennek nyomán összesen 382 millió euró működőtőke érkezik hazánkba, és 5090 új munkahely jön létre. Az egyedi kormánydöntéssel támogatott vállalatokon kívül 2004-ben további 11 cég döntött nagyberuházásának magyarországi megvalósításáról összesen mintegy 780 millió euró értékben, 6060 fő tervezett alkalmazásával.

Mint ismert, a Hankook idén egyszer már kiválasztotta Szlovákiát közép-európai gyártótelepe helyszínéül: a Léva melletti üzemben 2008-tól a tervek szerint 1500-an dolgoznának. Miután azonban a pozsonyi vezetés elutasította a vállalat fejlesztési támogatásra vonatkozó igényét, gyakorlatilag elállt ettől a tervétől.

Dél-Korea legnagyobb gumigyártója azért döntött a kelet-közép-európai gyáralapításról, hogy közvetlenül tudja kiszolgálni a térségben egymás után megtelepülő autógyárakat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!