"Még mindig négy lehetséges telephely van versenyben" - mondta a MAN szóvivője, cáfolva ezzel a Süddeutsche Zeitung értesülését, amely szerint a cég már Lengyelország mellett döntött. Az újság a MAN igazgatótanácsának elnökét, Hakan Samuelssont nevezte meg forrásaként. A MAN jelenleg lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai helyszíneket vizsgál, a legfrissebb információk szerint a döntés csak májusban várható.
"Lengyelország valóban preferált helyszín, mivel már két üzemünk is van ott" - tette hozzá a MAN szóvivője. A Varsótól 150 kilométerre délre lévő Starachovice városában már összeszerelnek teherautókat a MAN-nak; a Süddeutsche Zeitung szerint ott épülne az új is. Poznanban a MAN-nak autóbuszüzeme van. A MAN kimutatásai szerint a bérköltség Lengyelországban 5 euró óránként, míg Münchenben vagy Nürnbergben 31 euró. További érv a lengyelek mellett, hogy a MAN vezetése úgy látja, ésszerű az új kelet-európai piacok közelében gyártani, és a térségben Lengyelország a legnagyobb tehergépkocsi-piac.
A MAN jelenleg 34 ezer embert foglalkoztat, a múlt évben 63 300 teherautót és 6100 buszt gyártott. A vállalatnak Ausztriában, Lengyelországban és Törökországban vannak üzemei. A MAN 2004-ben Kelet-Európában 30 ezer teherautót értékesített, 1999-ben még csak 7500-at. A Süddeutsche Zeitung információi szerint a MAN tervezett új üzemében ezer alkalmazottal évente 10-15 ezer teherautót fognak összeszerelni 2006-tól vagy 2007-től.
(MTI)
Mégis lehet esélyünk a MAN-nál
A korábbi értesülésekkel ellentétben a MAN még nem döntött arról, hogy új teherautó-összeszerelő üzemét Lengyelországban építi fel.