2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érdekes borkóstolóra került sor a napokban a budai Várban lévő Magyar Borok Házában: a részben svéd tulajdonban lévő magyarországi borház - palackos és dobozos nedűit egy chilei borász kínálta az érdeklődőknek.

A pécsi központú Cezar Winery nagy múltú magyar borrégióban termelteti vörös és fehér borait illetve pezsgőit, amelyek régen a Pannonia nevet viselték, mára azonban - tulajdonosváltás miatt - a Cezar Winery márkanevet kapták.

A hegy elegáns palackokban - és újdonságképpen a külföldön oly népszerű dobozokban - kínált levét egy Magyarországon évek óta e borháznak dolgozó chilei borász, Luis Alberto Fuentes Santelices töltögette a kóstolóra igyekvő szakembereknek.

Az MTI megtudta a cég vezetőitől, azért kínálják dobozokban is a bort, mert ez az árusítási forma nagyon népszerű lett az utóbbi időkben a skandináv államokban. Praktikus okokból a szállító kannákat jelentős mértékben kiválthatnák a higiénikus, dobozos-zacskós változatok, hiszen nem kellene azokat kimosni, visszaváltani.

A "bag in box" forma ráadásul hosszú ideig garantálná a minőséget. A svéd-magyar cég Magyarországon kívül a skandináv, köztük természetesen az ígéretes és igényes svéd piacon szeretné bevezetni borait. Ehhez először meg kell nyerni a helyi monopolhelyzetű System Bolaget alkohol-nagykereskedelmi vállalatot. Ide bekerülni csak akkor lehet, ha a termékek megfelelnek a magas minőségi követelményeknek - olvasható az MTI-n.

A dobozos borok az USA piacán is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az 1,3 százalékos részesedéssel rendelkező 3 literes formátumú borok eladásai Amerikában az utóbbi két évben 160 százalékkal megugrottak - olvasható a San Francisco Chronicle csütörtöki cikkében. A leggyorsabb ütemben a 12 dollárnál drágább dobozos borok iránt növekszik a kereslet. A fogyasztók általában a dobozos csomagolást az alacsony minőséggel asszociálják.

A Restaurant Wine magazin éves felmérése szerint az amerikaiak körében a legnépszerűbb száz márka közül a legtöbb az Egyesült Államokból származik (67 brand: 65 Kaliforniából, 2 Washington államból). Tizenhat Olaszországból, hat Ausztráliából, négy Franciaországból, kettő-kettő Chileből, illetve Németországból, egy-egy pedig Argentinából és Spanyolországból.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!