A növekedés egyebek mellett annak köszönhető, hogy a Lengyelországban megtelepedett külföldi sörgyárak - elsősorban a Heineken és a Carlsberg - az ország tavaly május 1-jei uniós csatlakozása után vámmentesen exportálhatnak az Európai Unió tagországaiba. A piacnyitásból a dán Carlsberg profitált a legjobban, tavaly 100 hektoliter sört exportált nemzetközileg ismert márkáiból, elsősorban Nagy-Britanniába, Magyarországra és Szlovákiába. Lengyel márkája, az Okocim külföldi értékesítése tavaly 120 százalékkal 40 ezer hektoliterre emelkedett.
A nagy beruházásoknak köszönhetően a lengyel sörgyárak a legkorszerűbbek között vannak Európában, s a viszonylag alacsony bérköltségeknek köszönhetően áraik versenyképesek.
(MTI)
Megkétszereződött a lengyel sörök exportja
A lengyel sörgyárak tavaly az egy évvel korábbi kétszeresére, 400 ezer hektoliterre növelték exportjukat, elsősorban az Európai Unió tagországaiba. Évek óta először volt több a sörkivitel, mint az import, a gyárak termelésük 1,5 százalékát adták el külföldön.