Flesch Gábor az Espresso Kft., az Illy kávé kizárólagos magyarországi forgalmazójának kereskedelmi igazgatója elmondta: az olaszországi Illy cég licencszerződés keretében tervezte meg a kávézót, de a bútorok gyártását az üzemeltető finanszírozta, vállalva, hogy öt évig fenntartja az arculatot és kizárólag Illy kávét forgalmaz.
A bútorokat, amelyeket a cég kávéházaiban világszerte használ 1.600-2.000 euró négyzetméter áron gyártják Olaszországban. Hozzátette: az Illy májusban az Oktogonon nyitott első budapesti kávézója 70 négyzetméteres, míg a repülőtéri 100 négyzetméter területű. A cégnek Európában mindössze 26 egységből álló hálózata van. A magyarországi hálózat kiépítése a piac függvénye - mondta Flesch Gábor.
Az Espresso Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: cégük 2003-ban öt, 2004-ben tíz tonna kávét adott el, míg 2005-re várhatóan 17 tonna lesz az értékesített mennyiség. Az eladott kávé 15 százaléka a kiskereskedelmi forgalom, a többi pedig a vendéglátóipari értékesítés. Az Espresso Kft.-nek jelenleg 250 partnere van és pár éven belül el akarja érni az ezres nagyságrendű vendéglátóipari megrendelőt, értesült az MTI.
A trieszti központú, évi 205 millió euró forgalmú Illycaffe világszerte 110 országban van jelen és 40 ezer bárban árulják a kávéját. Jelenleg 80 olyan kávéház működik, amely az Illycaffe arculatát viseli és kizárólag a cég kávéját forgalmazza. A társaság azt tervezi, hogy 2006 végére 140, 2010-re pedig 400 kávézója lesz világszerte.
Kapcsolódó anyagok:
Habos feketét készít a románoknak a Starbucks
CSR felvilágosítás jár a Starbucks kávék mellé