Legekkel büszkélkedhet a digitális nyomdaiparban ismert Prime Rate Kft. A 2004-ben 2,3 milliárd forintos nettó árbevételt elért vállalat 1,1 milliárd forintos beruházás keretében hozta egy fedél alá a korábban három telephelyből álló céget. A nyomdai szolgáltatóház az országban a legnagyobb és egyben a legmodernebb, ahol egy Xerox iGen3 íves digitális nyomdagép is helyet kapott.
[ajanlo=1105][igazitas=right/]Földvári Szilárd, a Xerox értékesítési tanácsadója az mfor.hu kérdésére elmondta, az üzembe helyezett csúcstechnológiás modellből Európa-szerte több tucat található. Ausztriában 14, Németországban 40, Franciaországban 50 darab található, ám a régióban hazánkon kívül csak Lengyelországban működik hasonló gép. Ekkora nyomdával azonban egyik vállalat sem büszkélkedhet Kelet-Közép-Európában, fogalmazott Földvári, aki szerint legkésőbb 3-4 év alatt megtérül a Prime Rate befektetése.
Bizakodó a vállalat ügyvezető igazgatója, dr. Tomcsányi Péter is, aki már a színes digitális nyomtatás piacának "boomjára" készült fel a költséges beruházással. Mint ahogy az igazgató elmondta, a digitális nyomtatás dinamikusan fejlődik, s aránya rövidesen elérheti a 40-60 százalékot más technológiákhoz képest. Az ilyen típusú nyomtatások aránya a vállalatnál is folyamatosan nő, jelenleg mintegy 25-26 százalék.
[ajanlo=1107][igazitas=left/]Tomcsányi az mfor.hu kérdésére elmondta, a vállalat 2003-ban részvényvásárlással jutott akkori legnagyobb konkurenséhez, a PXP-hez, s a digitális nyomdaipari piacon azóta sem akad számottevő vetélytárs. A vezető nem fél a külföldi nyomdáktól sem, mivel a reklámcégeknek készülő anyagok esetében 2-3 nap a szállíltási idő, ami külföldi vállalattal megoldhatatlan.
A vállalat piaci részesedése a digitális nyomtatási szegmensben 40-50 százalék körüli, legnagyobb partnerei között olyan vállalatok találhatók, mint a Budapest Bank, a Xerox, a Sagem vagy a Verlag Dashöfer. A most bevezetett technológiával a cég előtt új lehetőségek nyílnak a könyvgyártás, a személyre szabott kiadványok nyomtatása és a speciális, kreatív médiumok felhasználásában.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum