Nálunk az árak számítanak
Tarolhat a H&M Magyarországon
[ajanlo=441][igazitas=right/]A nagyobb márkák jellemzően nem franchise-rendszerben terjeszkednek. Esetükben a lényeg az, hogy ugyanazt a minőséget és stílust garantálják mindenhol, emiatt még az áraik is mindenhol megegyeznek. Magyarországon a magas ÁFA-teher miatt drágábbak termékeik: Nyugat-Európában ezeket a ruhákat akár 7-8 százalékkal olcsóbban megkaphatjuk.
"A H&M valószínűleg tarolni fog, mivel rendkívül kedvező árakkal dolgozik. Várhatóan nem lesz szüksége arra, hogy outletekben forgassa ki kifutó modelljeit" - mondta el lapunknak Szebenyi Miklós, a Premier Outlets Center létesítményvezetője.
Makány Márta divattervező szerint a magyarok nagyon szeretnek öltözködni, de nem követik annyira a divattrendeket, mint mondjuk az olaszok vagy az angolok. Nálunk az árcentrikus gondolkodás a meghatározó: míg az emberek szórakozásra egyre többet hajlandóak kiadni, ruhákra jellemzően még az igazán gazdagok sem költenek annyit, mint külföldi "sorstársaik".
Emiatt hazánkban a nemzetközi piacon a felső középkategóriába sorolt márkák számítanak felső kategóriásnak, holott az igazi luxusmárkák nincsenek is jelen Magyarországon. A hazai kereskedők azonban aligha tudják felvenni az árversenyt a nagy divatláncokkal, mivel azok méretük miatt nagy versenyelőnnyel rendelkeznek.
Körte Ildikó
Menedzsment Fórum