[ajanlo=474][igazitas=left/]Annak ellenére, hogy sokan a 30 másodperces tv reklámok halálát jósolták, korai még a temetés, hisz a reklámot kiszűrő műszaki megoldások virágkorukat élik.
Azokban a háztartásokban, ahol reklámszűrő berendezést működtetnek (PVR - személyre szabott videó), 30 százalékkal kevesebb hirdetés jut el a nézőkhöz, mint a készülékkel nem rendelkezőkhöz. Ennek ellenére a reklámok ismertsége mindössze 17 százalékkal csökkent. A Starcom felmérése szerint nem arról van szó, hogy az emberek ne szeretnék a reklámokat, mindössze nem akarják, hogy hirdetések szakítsák meg kedvenc műsorukat.
A felmérés készítői szerint továbbra is keresgélnek a nézők a kereskedelmi tartalmak között, de sokkal jobban szeretik, ha ők irányíthatják az eseményeket és dönthetik el, mikor és milyen reklámokat néznének meg. Sőt a reklámszűrő rendszer akár segítségül is szolgálhat abban, hogy a megfelelő célcsoporthoz jusson el az adott hirdetés.
"A rendszer használói igaz, hogy kevesebb reklámot látnak, viszont azok hatékonysága jóval nagyobb, mivel a "szemét" már ki van szűrve. Így a fontos reklám sokkal inkább rögzül a néző memóriájában" - fogalmazott a Starcom egyik vezetője.
Ugyan a szűrőrendszer tömeges elterjedésével még nem kell számolni - az "okosabbik" rendszert mindössze 770 ezer ír és brit háztartás használja - a reklámágazat igencsak megijedt. A felmérés szerint jobban járnak azok a hirdetők, akik több csatornát és hosszabb, 50 másodperces hirdetéseket készítenek, így próbálva kicselezni a folyamatosan fejlődő rendszert.
Menedzsment Fórum
Mégsem fellegzett be a TV reklámoknak
Többen is megkongatták a vészharangot, s az elektronikus média reklámjai mellé tették le voksukat, de úgy tűnik, korai még temetni a televíziós hirdetéseket.