Az ÁPV Rt. igazgatósága pénteki ülésén úgy döntött, hogy egyetlen jelentkezőt sem hív meg a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos állami részvénycsomagjára kiírt pályázat második fordulójába. A privatizációs szervezet egyúttal visszavonja az értékesítésre kiírt pályázati felhívást.
[ajanlo=474][igazitas=left/]A benyújtott ajánlatok érvényességi szempontból történő értékelése során kiderült, hogy két pályázó esetében nincs mód jelentkezésük érvényessé nyilvánítására. Így az ÁPV Rt. által elvárt valódi versenyhelyzet kialakulására nem lett volna mód.
Az igazgatóság megítélése szerint mivel a jelentkezők száma, illetve az érdeklődő befektetők köre már eleve nem tükrözte az ÁPV Rt. magas elvárásait, egy megismételt eljárás a mostaninál sokkal inkább szolgálni tudja a privatizáció eredeti célkitűzéseit. A privatizációs szervezetnél több, a mostani pályázaton el sem indult befektető is jelezte érdekeltségét.
Mint ismert, az ÁPV Rt. július elején hirdetett nyilvános háromfordulós pályázatot az átalakuló Mahart-Szabadkikötő Rt.-ből szétválással létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvényeinek megvásárlására.
A privatizációs pályázaton csak a 355 millió forint jegyzett tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos tulajdoni hányadára lehetett pályázni. Az új Mahart-Szabadkikötő Rt. továbbra is tartós állami tulajdonban marad a vagyonát képező földterülettel, a felépítményekkel és az infrastruktúrával együtt.
Az első fordulóra július 22-én lehetett jelentkezni, a további fordulóban a részvétel feltétele öt éves kikötői terminál- vagy kikötő-üzemeltetési tapasztalat volt.
A privatizáció céljaként az ÁPV Rt. az árbevétel maximalizálása mellett a tevékenység fenntartását és a fejlesztési források biztosítását jelölte meg szakmai befektető bevonásával. A létrejövő jogi helyzet alapján a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt.-nek továbbra is meg kell felelnie az országos közforgalmú kikötő státusznak.
A Mahart Szabadkikötő Rt. szétválása során létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára az első fordulóban három ajánlat érkezett. Jelentkezést nyújtott be a dortmundi Rhenus AG and C. KG, a regensburgi székhelyű M. Preymesser GmbH&Co. KG. Sped és az ÁTI Depo Közraktározási Rt.
Mint ismert, Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt.-t a feldarabolt Mahart csepeli kikötőjének üzemeltetésére hozták létre. A cég rendelkezik a tavasszal országos közforgalmú kikötővé nyilvánított létesítmény 75 évre szóló üzemeltetési és haszonélvezeti jogával, az üzemeltetéséhez szükséges eszközök tulajdonjogával, illetve a Mahart-Szabadkikötő Rt. leányvállalataiban birtokolt részesedéssel.
Menedzsment Fórum
Mégsem privatizálják a csepeli szabadkikötőt
Az ÁPV Rt. visszavonja a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. privatizációs pályázatát - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.