Hiába nő a kereslet az egyre olcsóbb digitális termékek iránt, nagy haszontól esik el a japán multi, amelyet nyáron a riválisok is megszorongattak.
Hiába fogynak jól a lapos képcsöves tévék és a DVD-írók, jelentős profitot nem hoznak a Sonynak a vállalat vezetője szerint. Kunitake Ando, aki a japán elektronikai és információtechnológiai gyártókat tömörítő JEITA elnöke is, a szervezet keddi ülésén értékelte az elmúlt évet, írja a Reuters. Nyilatkozata szerint az LCD- és plazmaképernyős tévék ára 25-30 százalékkal csökkent egy év alatt, a DVD-íróké még ennél is nagyobb, 50 százalék körüli mértékben, ami ugyan serkenti a keresletet, de nem növeli a gyártók hasznát.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A Sony nyeresége 83 százalékkal esett vissza július és szeptember között, mert tudta felvenni a versenyt két legnagyobb riválisával, a Matsushita Electric-kel és a Sharp-pal, amelyek előbb jelentették meg új DVD-felvevőiket és lapos tévéiket, még az augusztusi olimpiakezdés előtt. Ando szeptemberben elmondta, hogy ezt a veszteséget az őszi-téli időszak sem ellensúlyozza, mivel a haszon javát felemésztik a fejlesztési költségek és az otthoni hifi-termékek piacának pangása.
A JEITA éves jelentése szerint a 2005-ben a japán gyártók által előállított termékek összértéke meghaladja ugyan a kétszázmilliárd dollárt, ami 2,9 százalékos növekedést jelent, de ez még mindíg elmarad a termelés idei évre várt 6,1 százalékos növekedésétől. Ando szerint még ha lesz is egy rövid korrekciós időszak, a digitális eszközök piacán csak közép- és hosszútávon számíthat markáns bevételnövekedésre az ágazat.
Menedzsment Fórum
Megszenvedte a Sony a plazmatévék áresését
Hiába nő a kereslet az egyre olcsóbb digitális termékek iránt, nagy haszontól esik el a japán multi, amelyet nyáron a riválisok is megszorongattak.