3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sikeresen zárult az ÁPV Rt. második pályázati kiírása a Mahart személyhajózási üzletágát működtető Passnave Kft.-ben lévő, 51 százalékos állami tulajdonrészre. A privatizációs szervezet csütörtökön elfogadta az egyetlen pályázó, a Conflex Kft. és az Európa Rendezvényiroda Kft. alkotta konzorcium ajánlatát, írja a Világgazdaság.

Sikerült vevőt találni a Mahart személyhajózási üzletágát működtető Passnave Kft.-re az ÁPV Rt. második tenderén, írja a Világgazdaság.

[ajanlo=326][igazitas=left/]Az említett részvénycsomagra az ÁPV Rt. csütörtökön elfogadta az egyetlen pályázó, a Conflex Kft. és az Európa Rendezvényiroda Kft. alkotta konzorcium ajánlatát, így még év vége előtt teljesen magánkézbe kerülhet a társaság. A Passnave egyik leendő tulajdonosa, a 2001-ben alakult Európa Rendezvényiroda Kft. a cég egyik versenytársának tekinthető. Zászlóshajója, a 80 méter hosszú, ezerszemélyes Európa mellett 11 rendezvényhajót működtet, nyereségesen.

A fentieken túl a Mahart egykori állományából is többet megvettek az elmúlt évek során. Ilyen egyebek között a Kossuth múzeumhajó és annak testvére, a Petőfi. A cég Neszmélyen hajóskanzent működtet, ahol hét hajómatuzsálem tekinthető meg.

A Passnavéban az új tulajdonos 51 százalékkal, a Masped Rt. 33 százalékkal, míg a Biggeorge's NV Rt. 10 százalékos tulajdonosi hányaddal rendelkezik. Utóbbinak a lap értesülései szerint a menedzsment által jegyzett MM Üzemviteli Kft. adta el részesedését. Hat százalék a munkavállalók kezében van.

A Masped Rt. most nem adott be ajánlatot. A Passnavéhoz közel álló forrás úgy vélte, a Masped azért nem pályázott, mert az ÁPV Rt. döntése után - akárcsak a Biggeorge's - élhet elővételi jogával. Azonfelül azért is alhat nyugodtan Kautz István, a Masped elnök-vezérigazgatója, mert az alapító okirat szerint a Passnave jövőjét érintő stratégiai határozatokhoz a tulajdonosok 75 százalékos szavazata szükséges, azaz a Masped megkerülhetetlen a fontos kérdések eldöntésekor.

A Passnave Kft. a Mahart utolsó nagyobb vagyoneleme, ám a céggel kapcsolatban különféle hírek terjednek azóta, hogy novemberben új ügyvezető igazgató, az Ernst & Young volt tranzakciós tanácsadója, Kovács Zoltán érkezett a céghez. A szakmában azt gondolják, hogy hosszú távon elsorvad a Passnave veszteséges hajózó üzletága, és csak a tavaly 800 milliós bevétel mellett több mint 300 milliós profitot hozó kikötői tevékenységet és a még mindig nyereséges szárnyashajózást tartják meg. Az egyre nagyobb számban érkező nemzetközi szállodahajók jól fizetnek, ugyanakkor alig van költsége ennek az üzletágnak, számolt be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!