2p

Megtévesztő gyógyszerreklám miatt 10 millió forint bírságot kapott a SAGER Pharma Szolgáltató Kft., a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a cég valótlanul sugallta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszer azonnal hat - közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.

A társaság 2015 januárja és júniusa között a Seractil Dolo 300 mg elnevezésű terméket nem az alkalmazási előírás alapján reklámozta, az azonnal működésbe lép szlogen azt üzente, hogy a termék azonnal hatni kezd, így nagyon gyorsan várható a fájdalomcsökkentő hatás.

Ugyanakkor a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyét kibocsátó Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) álláspontja szerint a filmtabletta bevételét követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. A büntetés mértékét enyhítette azonban, hogy a reklámeszközök nem csak jogsértő üzenetet tartalmaztak, és az érintett termékből a SAGER Pharmának csekély árbevétele származott.

A hatóság közleményében felhívta a figyelmet, hogy gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a terméket az engedélyezett alkalmazási előírás szerint mutatják be, így nem az állítás valóságtartalma bír elsődleges jelentőséggel.

Ezek a legőrültebb munkák

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!