Az amerikai bíróság szerint a Pfizer szájvize nem ér fel a fogselyemmel, ezért megtévesztő a reklámszövegben ezt állítani. A hiba helyrehozása kétmillió dollárba kerül a gyógyszergyártónak.
Az amerikai szövetségi bíróság szerint hamis és megtévesztő a Pfizer reklámja, amely azt állítja, hogy a Listerine szájvízzel való öblögetés feleslegessé teszi a fogselyem használatát, írja az Advertising Age.
A Pfizernek kétmillió dollárjába fog kerülni, hogy helyrehozza a hibát. A helytelenített reklámszöveg ugyanis nem csak a hirdetésekben szerepel, hanem minden egyes szájvizes palackon is: azok oldalán és a nyakukba akasztott cimkéken. Ezért a gyógyszergyártó négyezer alkalmazottját mozgósítja, hogy átragasztgassák a szövegeket a címkéken.
Emellett az olyan-jó-mint-a-fogselyem kampányt a televízióban, a sajtóban, az orvosi szaklapokban és a szájvíz weboldalán is leállítják.
Az ítélet indoklása szerint a Pfizer reklámszövege közegészségügyi kockázatot rejt magában és aláássa a fogorvosok szakvéleményét a fogyasztók szemében. Az ügyész szerint az orvosok ugyanis tapasztalati tényekre alapozva ajánják a fogselyem mindennapos használatát, míg a Pfizer reklámszövege csak egy feltételezésre alapoz, és nem bizonyítható. Ezért a szájvizet a fogselyemmel egyenértékűnek feltüntető reklám hamis és félrevezető.
A Pfizert a Johnson and Johnson egyik fogselymet is gyártó leányvállalata perelte be arra hivatkozva, hogy szerintük a reklám tisztességtelen velük szemben.
Menedzsment Fórum
Megtévesztő volt a Pfizer szájvízreklámja
Az amerikai bíróság szerint a Pfizer szájvize nem ér fel a fogselyemmel, ezért megtévesztő a reklámszövegben ezt állítani. A hiba helyrehozása kétmillió dollárba kerül a gyógyszergyártónak.