2p

Az amerikai bíróság szerint a Pfizer szájvize nem ér fel a fogselyemmel, ezért megtévesztő a reklámszövegben ezt állítani. A hiba helyrehozása kétmillió dollárba kerül a gyógyszergyártónak.

Az amerikai bíróság szerint a Pfizer szájvize nem ér fel a fogselyemmel, ezért megtévesztő a reklámszövegben ezt állítani. A hiba helyrehozása kétmillió dollárba kerül a gyógyszergyártónak.

Az amerikai szövetségi bíróság szerint hamis és megtévesztő a Pfizer reklámja, amely azt állítja, hogy a Listerine szájvízzel való öblögetés feleslegessé teszi a fogselyem használatát, írja az Advertising Age.

A Pfizernek kétmillió dollárjába fog kerülni, hogy helyrehozza a hibát. A helytelenített reklámszöveg ugyanis nem csak a hirdetésekben szerepel, hanem minden egyes szájvizes palackon is: azok oldalán és a nyakukba akasztott cimkéken. Ezért a gyógyszergyártó négyezer alkalmazottját mozgósítja, hogy átragasztgassák a szövegeket a címkéken.

Emellett az olyan-jó-mint-a-fogselyem kampányt a televízióban, a sajtóban, az orvosi szaklapokban és a szájvíz weboldalán is leállítják.

Az ítélet indoklása szerint a Pfizer reklámszövege közegészségügyi kockázatot rejt magában és aláássa a fogorvosok szakvéleményét a fogyasztók szemében. Az ügyész szerint az orvosok ugyanis tapasztalati tényekre alapozva ajánják a fogselyem mindennapos használatát, míg a Pfizer reklámszövege csak egy feltételezésre alapoz, és nem bizonyítható. Ezért a szájvizet a fogselyemmel egyenértékűnek feltüntető reklám hamis és félrevezető.

A Pfizert a Johnson and Johnson egyik fogselymet is gyártó leányvállalata perelte be arra hivatkozva, hogy szerintük a reklám tisztességtelen velük szemben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!