Mint arról korábban a Napi Gazdaság információi alapján lapunk is beszámolt, a spanyol KA International lakberendezési nagyvállalat hazai mester franchise-partnere, a Decorada Kft. idén év végéig négy-öt új egységet, két éven belül pedig újabb három-öt üzletet szeretne nyitni Magyarországon, elsősorban a megyeszékhelyeken. Nem kizárt az sem, hogy a KA a vidéki terjeszkedés lezártával megjelenik az outlet-centerekben is.
A nagyobb üzletláncok számára a további boltnyitások és az országos hálózat jelentheti tehát a jövőt. Juhász Attila elmondása szerint azonban idén ez a Kikának egyelőre arra lesz elég, hogy a piaci átlagot némileg meghaladó, 5-10 százalék körüli növekedést érjen el.
A Domus áruház igazgatója a terjeszkedésen kívül a hamarosan várható bútorcsere-hullámban látja a túlélés zálogát, bár hozzáteszi, amennyiben ez nem következik be, az jelentősen felgyorsíthatja a koncentráció folyamatát. "A kisebb üzletek közül csak a szakboltoknak és stúdióknak lehet esélyük a nagyáruházak mellett, a jelenlegi négyezres üzletszám azonban a következő 3-5 évben akár tizedére is csökkenhet" - véli Édl Román.
Molnár Anikó
Menedzsment Fórum
Megtizedelheti a kis bútorboltokat a hálózatok előretörése
A hazai bútorkereskedelmi piacon már a nagy üzletláncok vezetnek, és folyamatosan jelennek meg az új vetélytársak, derül ki a Menedzsment Fórum körképéből.