A fogyasztói bizalom az elmúlt hónapban a két évvel ezelőtti mélypontra süllyedt, a közgazdászok szerint a rossz mutatókért a londoni robbantások által újraéledt terrorfélelem is felelős.
[ajanlo=291][igazitas=left/]A felmérések azt mutatják, hogy a fogyasztói bizalom index 73,9-re zuhant júliusban a júniusi 84-ről. Egy évvel ezelőtt a fogyasztói bizalom 92 volt - írja az AP hírügynökség. A júliusban mért index 2003 márciusa óta a legalacsonyabb érték, ekkor az iraki háború kezdetének a hatására csökkent le 61,4-re az érték. A júliusi index mérését hétfőtől szerdáig végezték el, amikor a londoni metró- és a buszhálózat elleni támadások folyamatosan szerepeltek még a híradásokban.
A londoni erőszakos akciók "a fogyasztók biztonságérzetét számottevően csökkentették, az emberek gondolatai közé visszacserkészték a terrorizmus fenyegetését, a kollektív szorongásérzet kiújulásához vezethettek" - hangoztatta Lynn Reaser, Banc of America Capital Management vezető közgazdásza. A fogyasztói attitűdök alakulására hatást gyakorolhatott az energiaárak emelkedése is.
A fogyasztói bizalom viszonyítási alapjául a 100-as indexet használják 2002 januárja óta, amióta az Ipsos nemzetközi közvélemény-kutató cég elkezdte a méréseket. A fogyasztók pénzköltési hajlandóságának vizsgálata a piaci szereplők gazdasági aktivitásában kulcsszerepet játszik. A júliusi index eredményei 1000 felnőtt megkérdezésén alapulnak, akiket a kutatók személyes pénzügyeik és a gazdasággal kapcsolatos meglátásaik felől kérdeztek.
Menedzsment Fórum
Megtörte a terrorfélelem a fogyasztók bizalmát
A fogyasztói bizalom az elmúlt hónapban a két évvel ezelőtti mélypontra süllyedt, a közgazdászok szerint a rossz mutatókért a londoni robbantások által újraéledt terrorfélelem a felelős.