[ajanlo=474][igazitas=left/]A hírt egy brüsszeli illetékes közölte, aki azt is elmondta, ilyen esetre nem vonatkoznak az Európai Uniónak az utasok kompenzálására vonatkozó előírásai. A társaság által előre nem látható, rendkívüli esemény következett be. Mindamellett a BA kész minden egyes kárigényt megvizsgálni.
Az Európai Unióban idén februárban vezették be azokat a korábbinál szigorúbb előírásokat, amelyek értelmében kártérítést kapnak az utasok túlfoglalás, járat-törlés, vagy nagy késés miatt. Az összeg 250-600 euró között van az út hosszától függően, írja az MTI.
A világ második legnagyobb utasellátó cégénél, mely naponta 80 ezer adag étellel látja el a BA-t, két hete kezdődtek a bonyodalmak. Ekkor jelentette be az amerikai Texas Pacific Group leányvállalata 660 dolgozójának elbocsátását. A lépés mögött a hitelezői források megcsappanása állt, mely a brit részleget 22 millió fonttal kurtította meg. A vezetőség további csökkentést helyezett kilátásba, amennyiben az utasellátó nem változtat működési gyakorlatán.
Az elbocsátás hírére a BA mintegy ezer repülőtéri alkalmazottja szolidaritásból felfüggesztette a munkát, ami miatt óriási káosz alakult ki a londoni Heathrow repülőtéren, s a helyzet csak a múlt hét elejére rendeződött.
A BA-nak több száz járatát törölnie kellett a nyaralási csúcsszezonban, melyből szakértők állítása szerint 30 millió font körüli kára keletkezett. Amennyiben a fenti szigorúbb uniós előírásokat alkalmazzák, az összeg ennek duplájára is emelkedhet.
Menedzsment Fórum
Megússza a kártérítés-fizetést a BA
A British Airways légitársaságnak nem kell kártérítést fizetnie annak a mintegy 100 ezer utasnak, akik vesztegelésre kényszerültek a BA földi személyzetének két hete tartott munkabeszüntetése miatt.