[ajanlo=474][igazitas=left/]Szerdán közölte a német Adidas-Salomon második negyedéves eredményeit, egyúttal bejelentette, hogy megvásárolja az amerikai Reebokot. Az Adidas körülbelül 3,1 milliárd dollárt fizet a Reebokért, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A német cég az ügylettől azt reméli, hogy kihívást intézhet az ugyancsak amerikai Nike sportfelszerelés-gyártó világelsősége ellen. A szakmában a Reebok a harmadik helyezett a világpiacon.
A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, itt költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollár felét. Az Adidas forgalma Észak-Amerikában 2005 első félévében 18 százalékkal nőtt, a vállalaté jelenleg az amerikai piac 12 százaléka.
Az Adidas idén januárban 2014-ig meghosszabbította 35 éves múltra visszatekintő szponzori szerződését a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel (FIFA). A megállapodás értelmében a vállalat 351 millió euróval támogatja a FIFA-t.
A pekingi olimpia szervezői és az Adidas-Salomon AG illetékesei ugyancsak januárban jelentették be, hogy az Adidas lesz a 2008-as játékok hivatalos sportszergyártó partnere. A szerződés szerint a német cég szállítja majd a sportruhákat minden dolgozó, önkéntes és műszaki alkalmazott számára a 2008-as paralimpiai játékokra is.
A vállalatnál májusban jelentették be, hogy eladják a gyengélkedő télisportszer-üzletágat, a Salomont. Az Adidas ekkor látta elérkezettnek az időt arra, hogy még jobban koncentráljon legnagyobb erősségére, a sportcipő- és sportruházat piacra, valamint gondolkodik a golfpiacra való betörésen is. A vevő a finn Amer Sports Corp., amely 485 millió eurót fizet a Salomonért. Az ügyletet várhatóan szeptemberben zárják.
Menedzsment Fórum
Megveszi az Adidas-Salomon a Reebokot
Kihívást intézett a világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német Adidas-Salomon az amerikai Nike ellen: megvásárolja az ugyancsak amerikai Reebokot.