Mindezek figyelembevételével a cégeknek a korábbiaknál nagyobb figyelmet kell szentelniük:
- az ügyfelek megszerzésére és megtartására;
-
- az összes e-kereskedelmi csatorna termelékenységének maximalizálására;
-
- a marketingkampányok hatékonyságának javítására és
-
- a tartalomszolgáltatás mélyebb rétegeinek megismerésére.
Elő a logfájlokkal!
A jó hír a rengeteg üzleti kihívás közepette az, hogy a világháló hatalmas mennyiségű mérhető adatot generál a felhasználók különböző tevékenységei nyomán, melyek segíthetnek a vállalatoknak megállapítani, tulajdonképpen hol is állnak. Ezeket az adatokat pedig könnyedén össze lehet gyűjteni a webforgalom naplófájljaiból és a tevékenységekről szóló jelentésekből.
De milyen eszközökre is van szükség ahhoz, hogy ezeket az adatokat intelligens módon, integráltan tudjuk kezelni az egységes ügyfélkép érdekében?
- Egyetlen, ügyfélközpontú adattárházra, amely együvé gyűjt minden releváns információt ügyfélről és versenytársról, beleértve a piackutatóktól, illetve belső és külső forrásokból származó adatokat is.
-
- Olyan adatbányászati technikákra, amelyek felfedik az ügyfél valódi arcát, továbbá valós képet adnak a termékekről és a kampányok eredményeiről.
-
- Valós és csaknem valós idejű jelentésekre, kimutatásokra, amelyek révén gyorsan lehet adaptálni a változó piac trendjeit, illetve testre szabott válaszokat lehet adni az ügyfelek igényeire.
Ezen az eszközök a birtokában a webmenedzserek
- optimalizálhatják a webet mint csatornát az egységes ügyfélképet szem előtt tartva;
-
- célba vehetik a legjövedelmezőbb ügyfeleket;
-
- testre szabott üzeneteket és hűségprogramokat dolgozhatnak ki az ügyfelek számára;
-
- növelhetik annak valószínűségét, hogy az ügyfelek látogatásaiból végül vásárlás lesz;
-
- növelheti a reklámbevételeket, mert a hirdetőknek tudja bizonyítani a honlap népszerűségét.