3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Időnként nehézséget okoz azoknál a vállalkozásoknál a hirdetés megtérülésének mérése, amelyek nem csak online shoppal, de fizikailag létező bolttal is rendelkeznek. Pedig az eszközök rendelkezésre állnak, derül ki a SeoAudit esettanulmányából.

A CentrálÓra közel 15 éve forgalmaz és javít modern és antik órákat egyaránt. 2005 óta belvárosi üzlethelyisége mellett karóra webáruházzal is rendelkezik, amely mára az értékesítés kiemelten fontos eszközévé vált. Online marketing tevékenységének alappillére a Google AdWords fizetett keresőhirdetésekből származó forgalom és értékesítés, ezért ennek mérésére, hatékony és megtérülő üzemetetésére a cég nagy hangsúlyt fektet.

Mérési koncepció

A tavaly év elején elérhetővé vált Univeral Analytics új mérési protokollját használva lehetőségünk nyílt arra, hogy a CentrálÓra webhely statisztikai adatai mellett a boltban létrejött vásárlások (e-kereskedelmi konverziók) adatait is továbbítsuk az Analytics számára.

Mivel a mérési protokoll pénztárgépbe integrálása NAV engedélyezést igényelt volna, egy böngészőben futtatható adminisztrációs felületet hoztunk létre, amely segítségével a tranzakciók az Analytics számára elküldhetőkké váltak.

Felhasználók azonosítása

A bolti konverziós adatok elküldése az Analytics számára csak a szükséges megoldás felét jelentette. A boltban történő tranzakciókat a webhelyet korábban meglátogató felhasználókhoz kellett kapcsolnunk annak érdekében, hogy a felhasználók a vásárlás előtti online tevékenységét is elemezhessük. Annak érdekében, hogy a boltban történő vásárlásnál azonosítani tudjuk a vásárlókat és vásárlásaikat korábbi a webhelyen történő látogatásaikhoz csatolhassuk minden, a webhelyet meglátogató felhasználó számára Analytics clientId alapján egyedi, rövidített, megjegyezhető kódot generáltunk.

Azok a felhasználók, akik a kód felmutatásával vásároltak, a boltban kedvezményt kaptak, és a kód segítségével az Analytics számára is azonosíthatóvá váltak. Tehát a boltban használt űrlapon a tranzakció adatai mellett a vásárló egyedi kódját megadva olyan tranzakciós adatokat küldtünk az Analytics számára, melyeket képes volt folyamatában egy-egy korábbi online látogatáshoz kapcsolni.

29 százalékos AdWors ROI növekedés

A mérés eredményeként számos olyan bolti tranzakciót rögzítettünk, amelyek előzményeiről korábban nem rendelkeztünk információkkal. A mérés által biztosított információk birtokában pontosabban meg tudtuk határozni az értékes forgalmi forrásainkat és számos olyan hirdetési kampány megtérülési mutatói fordultak pozitív irányba, amelyek korábban a megtérülés határán mozogtak, vagy esetleg veszteségesek voltak.

A mérést megelőző időszakban ezeknek a kampányoknak a sorsáról csak a tapasztalati úton szerzett információink alapján dönthettünk. Összességében az offline konverziók mérésének köszönhetően a CentrálÓra AdWords kampányainak megtérülése a vizsgált időszakban 29 százalékkal növekedett, de az új információknak köszönhetően a kampányok további, hatékonyabb optimalizációja is lehetségessé vált.

Németh Attila
SEOaudit
seoaudit.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!