Kézzel fogható bizonyítékok
Annak ellenére, hogy tisztában vagyunk a rendezvények hatékonyságával nagyon örülnénk, ha mindezt számadatokkal is alá tudnánk támasztani, nyilatkozta Kevin Lynch a Sunset Magazine elnöke. Minden a kommunikáció ezen területén tevékenykedő cég kidolgozta saját rendszerét arra, hogy meggyőzze hirdetőit a rendezvény marketing hatékonyságáról. Egyre inkább haladunk egy olyan kvalitatív és kvantitatív adat kombináció felé, amiből mindenki számára világosan látszik, hogy a rendezvények és a termékek közti kapcsolat jelentős.
A világ rendezvény piaca évről-évre nő. A szervezők és az ezeken megjelenők munkáját egyaránt segítené ha mérhetővé válna a megtérülési ráta, hiszen ezek nélkül nehéz tervezni, így az egész szektor létére gyökeres hatással lenne a módszer kidolgozása.
Mérhető-e a rendezvény marketing?
A pr szakemberek állandó problémája, amikor a mérés és a megtérülési adatokat kérik rajtuk számon. Nincs ez másként a Public Relations egyik részterületén a rendezvények területén sem. Ám Amerikában a rendezvény marketing specialisták csoportja erőit egyesítve próbálja felkutatni azokat a lehetőségeket, amikkel mérhetővé tehető a rendezvények, kiállítások költsége és hatása.